«جیمز اِل. هالووی» فرمانده نیروهای آمریکایی در عملیات حمله به طبس، شامگاه پنجشنبه در ۹۷ سالگی مُرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جیمز اِل. هالووی» فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش آمریکا و سرکرده نیروهای عملیات طبس در سال ۱۳۵۹، شامگاه پنجشنبه در ۹۷ سالگی مرد.

فرمانده عملیات طبس مُرد

به نوشته «نیویورک تایمز» هالووی با درجه نظامی دریاسالار (ادمیرال) در جنگ‌های ویتنام، کره و جنگ جهانی دوم شرکت داشت و در زمان سه رئیس‌جمهور آمریکا، فرمانده نیروی دریایی این کشور بود.

وی در آوریل ۱۹۸۰ بعد از دستور «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور وقت برای اجرای عملیاتی مخفیانه جهت آزادی اعضای بازداشت‌شده لانه جاسوسی آمریکا در ایران، نقشه‌ای را برای تجاوز به خاک ایران در صحرای طبس برنامه‌ریزی کرد و خود فرماندهی اجرای آن را برعهده گرفت.

عملیات حمله به طبس با اسم رمز «پنجه عقاب» قرار بود چهارم اردیبهشت ۱۳۵۹ (۲۴ آوریل ۱۹۸۰) با استفاده از پیشرفته‌‏ترین امکانات نظامى آمریکا اجرایی شود، اما نیرو‌های این کشور پس از استقرار در طبس و قبل از حرکت به تهران دچار حوادث مختلفی شدند و در اجرای مأموریت ناکام ماندند.

فرمانده عملیات طبس مُرد

فرمانده عملیات طبس مُرد

انتهای پیام/

برچسب ها: عملیات طبس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۷:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
این جنایتکار بیشتر از هرکس در جریان طبس فهمید که ید الله فوق ایدیهم و «پنجه عقاب» در مقابل قدرت الهی چیزی نیست و به چشم خود دیدیم ، برنامه ای که ماهها آمریکا بر روی آن کار کرده بود و پیشرفته ترین تجهیزات را بکار گرفته بود و همة پیش بینی های لازم را نموده و همة کشورهای همپیان منطقه و خارج از منطقه ای اش او را کمک می کردند با یک مخصر باد و شن صحرا که به تعبیر امام بزرگوار مأمور خدا بودند ، چگونه با فضاحت و خواری پا به فرار گذاشتند .
أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ ﴿۱﴾ أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ ﴿۲﴾
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
٩٧ سال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار