نماینده، ولی فقیه در فارس در خطبه‌های نماز جمعه گفت: پیام عاشورا، دقت در انتخاب مسئولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در خطبه‌های نمازجمعه شیراز، گفت: رای دادن در کشور ما به معنای انتخاب مسئولان است بنابراین باید در انتخاب خود دقت کنیم که حق مظلوم و انسان‌های عادل ضایع نشود.

او افزود: انتخابات ما همان بیعت است و ما باید بدانیم که با چه کسی بیعت می‌کنیم، امام حسین هیچ گاه با کسی مثل یزید بیعت نکرد، زیرا راه، روش و منش او با راه و روشی که خدا تعیین کرده است، جدا بود و این تفکر و روش امام حسین باید الگویی برای جامعه امروز ما باشد.

دژکام تاکید کرد: طبق فرموده امام حسین میدان دادن به فاسق گناه است و این باید مورد تاکید همگان قرار بگیرد.

خطیب جمعه شیراز یادآور شد: بدترین حالت برای یک جامعه اسلامی این است که حاکمی مانند یزید داشته باشد کسی که مشروب خواری، سگ بازی، میمون بازی و بدحجابی رفتار و شیوه حکومت داری اوست و امروز هم مردم باید آگاه باشند که نباید حکومت را به چنین انسان‌هایی داد و خدا نکند کسانی در صفوف مدیران قرار گیرند که این ویژگی‌ها را داشته باشند که در این صورت معلوم است چه آینده‌ای در انتظار جامعه خواهد بود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه عزاداری‌های محرم برای بیدار شدن جامعه است، افزود: ایام محرم ایام فریاد زدن علیه همه منکراتی است که توسط یزیدیان زمان تحمیل‌شده است و اگر این فریاد‌ها را نزنیم، با وجود این منکرات، استحاله خواهیم شد.
انتهای پیام/م

خطبه های امروز نماز جمعه شیراز

برچسب ها: نماز جمعه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار