معاون فرهنگی شهرداری شیراز گفت: همزمان با فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، فضاسازی شهر شیراز با نصب المان، کتیبه، پرچم و ریسه‌های سیاه صورت گرفت.

محمدعلی چوبینی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری محرم، شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) و شهر آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سیاه‌پوش شد. 

او افزود: محلات و معابر مناطق یازده‌گانه شهر شیراز این روز‌ها رنگ و بوی محرم به خود گرفت و تدابیر لازم برای فضاسازی، سیاه‌پوشی، اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی معابر و محلات با توجه به مفاهیم ارزشمند محرم و تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه‌های متعالی عاشورا انجام شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز تصریح کرد: به مناسبت این ایام بیش از ۴۰۰ کتیبه عرضی و ۳۰۰ کتیبه عمودی در سطح شهر شیراز نصب و بیش از ۱۰ هزار مترمربع بنر چاپ شده است. 

چوبینی با اشاره به اینکه دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس که به میزبانی شهر شیراز در آبان ماه برگزاری می‌شود، بیش از ۱۵۰ سازه شهری با موضوع محرم و شهدای دفاع مقدس در سطح شهر شیراز نصب شده است، خاطرنشان کرد: به مناسبت این ایام بیش از ۵۰۰ بسته کتیبه محرم به هیئات و تشکل‌های عزاداری و سوگواری اهدا شد. 

او ادامه داد: در سطح شهر شیراز نیز نصب بیش از ۸۰ هزار متر مکعب داربست انجام شد و بیش از ۲۵۹ غرفه جهت مواکب، هیئات سطح شهر بر پا شد و اقلام مصرفی در میان این مواکب توزیع شده است. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین گفت: به مناسبت ایام محرم ۱۱ عنوان برنامه از سوی اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شیراز اجرا می‌شود که برپایی نمایشگاه عکس محرم در فرهنگسراها، اجرای تعزیه و مقتل خوانی در مراکز فرهنگی، نذر خون، کتابخانه محرم، عصر شعر کربلا و محرم به وقت کودکی از جمله عناوین برنامه‌های اجرایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار