مهم‌ترین حوادث ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف قطعات هواپز قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف تعداد زیادی قطعات هواپز قاچاق و بدون مدارک قانونی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی کازرون – شیراز ۲ دستگاه کامیون را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی اولیه مشخص شد این کامیون‌ها حامل قطعات هواپز هستند که جهت بررسی دقیق تر، خودرو‌ها به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

سردار حبیبی گفت: در بازرسی از این خودروها، ۲ هزار و ۲۰۲ عدد اجزا و قطعات هواپز قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند، افزود: بر اساس اعلام نظر کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق کشف شده، ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف موتورسیکلت قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در جهت مبارزه هدفمند با پدیده شوم قاچاق، مأموران یگان امداد هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های لازم مشخص شد که موتورسیکلت قاچاق است، افزود: ارزش موتورسیکلت کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ زینلی گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به مرجع قضائی ارسال شد.

انتقام جویی کاربر ۱۵ ساله از راننده 

جانشین فرمانده انتظامی فسا از شناسایی کاربری ۱۵ ساله خبر داد که تحت تاثیر صحبت‌های همسال خود در شبکه اجتماعی به یک راننده سرویس توهین و هتاکی کرده بود.

سرهنگ محمد رضائی جانشین فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: با اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر توهین و هتاکی به او در یکی از شبکه‌های اجتماعی توسط فردی ناشناس، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: با بررسی تخصصی مستندات و سوابق موجود، انگشت اتهام ماموران پلیس به سوی کاربری ۱۵ ساله نشانه رفته و به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم با مشاهده دلایل پلیس، لب به اعتراف گشود و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه، انتقام جویی از شاکی که راننده سرویس یکی از همسالانش بود، عنوان کرد.

سرهنگ رضائی از سیر مراحل قانونی پرونده خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: ارتباط دوستانه بین والدین و فرزندان و همچنین الگو بودن والدین در مهارت‌های ارتباطی و فرهنگ استفاده از فضای مجازی، در پیشگیری از بروز چنین مواردی موثر است.

کشف ۶۳ کیلوگرم تریاک در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۶۳ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان داراب اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از صندوق عقب این خودرو، مقدار ۶۳ کیلو و ۷۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار