رئیس ستاد انتخابات استان فارس از حضور ۴۸ درصدی واجدین شرایط شرکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

اسماعیل قزل‌سفلی رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به حضور قابل توجه مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، اظهار کرد: نرخ مشارکت در این دور از انتخابات ۴۸ درصد بود که از مجموع یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۳۸۰ رای مأخوذه، ۸۸۴ هزار و ۳۲۵ رای به سبد آراء آقای مسعود پزشکیان و ۸۵۶ هزارو ۵۵ رای به سبد آراء آقای سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات ریخته شد.

او ضمن قدردانی از عموم مردم شریف استان فارس و همچنین مشارکت‌کنندگان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات بیان کرد: این رویداد ملی در استان فارس به نحو مطلوب و بدون هیچ‌گونه چالش یا مشکلی در ۳ هزار و ۵۱۹ شعبه ثابت و سیار انتخابات برگزار شد.

قزل سفلی با اشاره به فعالیت بیش از ۹۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در شعب اخذ رأی استان، به تشریح آرای تفکیکی و مأخوذه هر شهرستان پرداخت و گفت: سهم آقای پزشکیان از آراء شهرستان آباده ۱۸ هزار و ۵۹۸ رای و سهم آقای جلیلی ۱۶ هزار و ۵۷۴ رای بوده است. براین اساس در شهرستان ارسنجان نیز به همین ترتیب آقای پزشکیان ۷ هزار و ۸۹۸ رای و آقای جلیلی ۱۲ هزار و ۴۱۹ رای کسب کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس سهم آقای پزشکیان از سبد آراء شهرستان استهبان را ۱۲ هزارو ۲۰۳ رای عنوان کرد و افزود: آقای جلیلی در این حوزه انتخابیه ۱۵ هزار و ۴ رای را دریافت کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: در شهرستان اقلید سبد رای آقای پزشکیان با ۲۱ هزار و ۹۰۲ رای بسته شد و تعداد آراء آقای جلیلی نیز روی عدد ۱۸ هزار و ۳۲۱ رای متوقف ماند.  

قزل‌سفلی، تعداد آراء آقای پزشکیان در شهرستان اوز را نیز ۵ هزار و ۱۸۸ رای عنوان و خاطرنشان کرد: پرونده انتخاباتی آقای جلیلی نیز در این حوزه با ۸۶۴ رای مختومه شد.

شهرستان بختگان دیگر حوزه انتخابیه‌ای بود که به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس با  ۸ هزار و ۸۳ رای آقای جلیلی و ۶ هزار و ۲۹۳ رای آقای پزشکیان، در انتخابات مشارکت کرده است.

قزل‌سفلی، تعداد آراء آقای جلیلی و پزشکیان در حوزه انتخابیه بوانات را نیز به ترتیب ۶ هزار و ۵۰۳ رای و ۴ هزار و ۳۴۷ رای عنوان و اضافه کرد: در شهرستان بیضا نیز آقای جلیلی ۹ هزار و ۴۳۸ رای و آقای پزشکیان ۸ هزار و ۴۵۶ رای کسب کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس سهم آراء آقای جلیلی در شهرستان جهرم را ۳۹ هزارو ۱۷۱ رای اعلام و خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان ۲۵ هزار و ۸۰۷ رای را در این حوزه انتخابیه به خود اختصاص داده است.

قزل‌سفلی در ادامه آمار شهرستان جویم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: نمودار آماری آراء آقای جلیلی در این حوزه انتخابیه تا عدد ۳ هزار و ۶۷۲ رای بالا رفت؛ اما در نهایت آقای پزشکیان با ۴ هزار و ۳۰۰ رای، بیشترین آراء این حوزه انتخابیه را به خود اختصاص داد.

او با اشاره به توفیق آقای جلیلی در حوزه انتخابیه خرامه خاطرنشان‌کرد: سهم این نامزد انتخابات از آرای این شهرستان ۱۴ هزار و ۹۶۳ رای و سهم آراء آقای پزشکیان ۸ هزار و ۳۱۱ رای بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس جمع آراء اخذ شده در حوزه انتخابیه خرم بید را نیز ۲۱ هزار و ۹۴۰ رای عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۸۸ رای به سبد اراء آقای جلیلی و ۹ هزار  و ۲۵۲ رای نیز به سبد اراء اقای پزشکیان ریخته شده است.  

قزل‌سفلی از سهم رای ۸ هزار و ۲۵۶ عددی آقای جلیلی در حوزه انتخابیه خفر خبر داد و افزود: آقای پزشکیان نیز در این حوزه انتخابیه ۹ هزار و ۱۴۶ رای را اخذ کرده است.

او با اشاره به اینکه در شهرستان خنج ۵ هزار و ۱۴۲ رای به نام آقای جلیلی و ۷ هزار و ۲۱۴ رای به نام آقای پزشکیان شمارش شده‌ است، ادامه داد: در شهرستان داراب نیز ۳۹ هزار و ۷۴۹ رای به نام آقای جلیلی و ۴۱ هزار و ۹۸۵ رای به نام آقای پزشکیان ثبت شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس سهم آقایان پزشکیان و جلیلی از آراء حوزه انتخابیه رستم را به ترتیب ۱۶ هزار و ۱۳ رای و ۱۴ هزار و ۸۲ رای اعلام کرد و گفت: در شهرستان زرقان نیز آقای پزشکیان ۹ هزار و ۶۴۵ رای و آقای جلیلی ۱۰ هزار و ۶۸۲ رای را به نام خود ثبت کردند.

قزل‌سفلی در ادامه به بیان آمار مشارکت در حوزه انتخابیه زرین‌دشت پرداخت و گفت: سهم آراء آقای جلیلی از این شهرستان ۱۸ هزار و ۴۹ رای و سهم آراء آقای پزشکیان نیز ۱۳ هزار و ۵۷۲ رای بوده است.

او افزود: در شهرستان سروستان نیز ۷ هزار و ۵۴۰ نفر خواستار ریاست‌جمهوری آقای جلیلی و ۵ هزار و ۹۶۰ نفر نیز موافق حضور آقای پزشکیان در ساختمان ریاست جمهوری بوده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، سهم آقای جلیلی از آراء حوزه انتخابیه سرچهان را نیز ۶ هزار و ۷۶۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در این شهرستان آقای پزشکیان، اعتماد ۵ هزار و ۲۴۶ نفر از رای دهندگان را جلب کرده بود.

قزل‌سفلی در ادامه، آمار تفکیکی شهرستان سپیدان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: هم استانی‌های سپیدانی با ۱۳ هزار و ۲۱۰ رأی به آقای جلیلی و  ۱۴ هزار و ۸۹۰ رای به آقای پزشکیان تنور انتخابات در این شهرستان سردسیر فارس را گرم کردند. 

او به آمار شهرستان شیراز به عنوان مرکز استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین آراء این حوزه انتخابیه با ۲۹۱ هزار و ۲۰۳ رای به نام آقای پزشکیان ثبت شد و آقای جلیلی نیز ۲۴۶ هزار و ۷۵۸ رای را به خود اختصاص داد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس همچنین از پیشتازی آقای پزشکیان در حوزه انتخابیه فراشبند با ۱۱ هزار و ۵۹۸ رای خبر داد و بیان کرد: پرونده انتخاباتی آقای جلیلی نیز با ۹ هزار و ۵۹۷ رای در این شهرستان بسته شد.

قزل‌سفلی تصریح کرد: میزان آراء آقای جلیلی با ۴۳ هزار و ۹۰۱ رای در شهرستان فسا بیشتر از آقای پزشکیان با ۴۰ هزار و ۱۳۶ رای بوده است.

او، سهم آقای جلیلی از آراء مأخوذه شهرستان فیروزآباد را نیز ۲۶ هزار و ۴۳۹ رای و سهم آقای پزشکیان را ۲۷ هزار و ۵۵۹ رای عنوان و اضافه کرد: در شهرستان قیروکارزین نیز آقای جلیلی ۱۸ هزار و ۷۷ رای و آقای پزشکیان ۱۳ هزار و ۹۹۲ رای به نام خود ثبت کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، سبد رای آقای جلیلی در شهرستان لارستان را حاوی ۲۸ هزار و ۸۷۳ رای عنوان کرد و گفت: اقای پزشکیان نیز در این حوزه انتخابیه ۲۳ هزار و ۷۷۳ رای را به خود اختصاص داده است.

قزل‌سفلی، در خصوص آمار شهرستان لامرد نیز توضیحاتی را ارائه داد و افزود: در این حوزه انتخابیه آقای جلیلی ۲۳ هزار و ۴۷۸ رای و آقای پزشکیان نیز ۱۹ هزار و ۲۶۳ رای را کسب کرده است.  

او در خصوص میزان مشارکت و آراء تفکیکی اهالی شهرستان مرودشت نیز گفت: مرودشتی‌ها ۹۲ هزار و ۵۷۸ تعرفه رای را به نام ۲ نامزد انتخابات نوشتند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۲۹۸ رای سهم آقای جلیلی و ۵۱ هزار و ۲۸۰ رای سهم آقای پزشکیان شد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اقبال مردم شهرستان ممسنی به آقای پزشکیان گفت: در این حوزه انتخابیه آقای پزشکیان ۴۲ هزار و ۲۶۳ رای و آقای جلیلی ۱۵ هزار و ۹۰۳ رای را به خود اختصاص داد.

قزل‌سفلی، رقابت ۲ نامزد انتخابات در شهرستان مُهر و نی‌ریز را بسیار نزدیک توصیف کرد و ادامه داد: آقای پزشکیان در ۲ حوزه انتخابیه مهر و نی ریز به ترتیب ۱۵ هزار و ۴۰۲ رای و ۱۶ هزار و ۶۷۵ رای را اخذ کرد. این در حالی است که آراء آقای جلیلی در ۲ شهرستان مهر و نی ریز به ترتیب ۱۵ هزار و ۲۵ رای و ۱۶ هزار و ۹۴۸ رای بوده است.

او بیان کرد: در شهرستان پاسارگاد نیز آقای پزشکیان با ۶ هزار و ۵۶۸ رای از اقای جلیلی با ۵ هزار و ۴۴۸ رای پیشی گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در ادامه سهم آقای پزشکیان از آراء حوزه انتخابیه کازرون را ۳۵ هزار و ۴۹۳ رای اعلام و تصریح کرد: در این شهرستان ۳۸ هزار و ۵۳۴ رای را می‌توان در سبد آراء آقای جلیلی مشاهد کرد.

قزل‌سفلی در تشریح آمار تفکیکی شهرستان کوار نیز گفت: اقای جلیلی در این شهرستان ۲۰ هزار و ۱۷۳ رای و آقای پزشکیان ۱۱ هزار و ۳۲۷ رای را کسب کرده‌اند.

او از سهم آقای پزشکیان از سبد آراء شهرستان کوه‌چنار خبر داد و گفت: در این حوزه انتخابیه آقای پزشکیان با ۱۶ هزار و ۵۲۶ رای و آقای جلیلی با ۷ هزار و ۲۴۷ رای به رقابت انتخاباتی خود پایان دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس در خصوص شهرستان گراش نیز توضیحاتی را ارائه داد و گفت: در شهرستان گراش ۱۷ هزار و ۱۷۸ رای به نام آقای جلیلی و ۵ هزار و ۴۱ رای به نام آقای پزشکیان ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار