کلنگ ساخت شهرک تخصصی زنجیره مس در لامرد به زمین خورد

عملیات اجرایی شهرک تخصصی مس لامرد با حضور ویدیو کنفرانسی محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و معاون وزیر صمت در منطقه ویژه اقتصادی لامرد شروع شد.

محمدرضا موثقی نیا معاون وزیر صمت در آئین کلنگ زنی این شهرک تخصصی گفت: این رویداد مهم یکی از تصمیمات مهم و اینده نگر رییس جمهور فقید بود که امروز با کلنگ زنی ان در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ساخت یکی پروژه‌های ماندگار شهید جمهور آغاز شد.

معاون وزیر صمت گفت: در نقاط مختلف کشور مناطقی جهت ساخت شهرک‌های تخصصی مس بررسی شده است که شهرستان لامرد اولین مکان ایجاد شهرک تخصصی در جنوبی‌ترین نقطه استان فارس بوده است.

معاون وزیر صمت در خصوص ابر پروژه شهرک تخصصی مس در لامرد گفت: این پروژه به مساحت ۸۰۰ هکتار و با اعتباری افزون بر چهار میلیارد دلار عملیات اجرایی آن در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز شد.

موثقی نیا گفت: مس یک موقعیت استراتژیک و فوق العاده در دنیا دارد که هم اکنون ۲۰ میلیارد تن ذخیره سنگ مس اکتشافی در کشور داریم که سالیه ۳۰۰ هزار تن کاتد مس تولید می‌شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به طرح توسعه زنجیره مس به ویژه در پایین دست گفت: یکی از اولویت‌های ایمیدرو جلوگیری از خام فروشی در سطح کشور است که در جهت این موضوع صنایع پایین دست در شهرک تخصصی مس ایجاد خواهد شد.

موثقی نیا معاون وزیر صمت در پایان با اشاره به طرح توسعه صنعت مس در راستا جهش تولید گفت: این پروژه و شهرک‌های تخصصی مس از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است به گونه‌ای که بازار هدف، نوع تولید، محصولات این شهرک از اولویت‌های صنعت ایمیدور است که یکی از ضروریات برای استقرار صنایع پایین دست این منطقه ویژه اقتصادی اس.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار