مسابقات کاراته قهرمانی نیروی زمینی برگزار شد

مسابقات کاراته قهرمانی نیروی زمین ارتش (یادواره شهدای تیپ ۵۵ هوابرد) در دو سبک آزاد و کنترلی با حضور ۵۷ تیم متشکل از کارکنان پایور و وظیفه به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز به میزبانی تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد.

مسابقات کاراته قهرمانی نیروی زمین ارتش (یادواره شهدای تیپ ۵۵ هوابرد) در دو سبک آزاد و کنترلی با حضور ۵۷ تیم متشکل از کارکنان پایور و وظیفه به مدت سه روز در مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز به میزبانی تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد.

در این مسابقات که ۵۷ تیم از یگان‌های نیروی زمین ارتش حضور داشتند، در سبک کاراته کنترلی کارکنان پایور تیم هوانیروز مقام اول و تیم‌های تیپ ۵۵ هوابرد و تیپ ۱۸۴ به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در بخش کارکنان وظیفه تیم‌های تیپ ۵۵ هوابرد، هوانیروز و مرکز آموزش ۰۲ به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند همچنین در سبک کاراته آزاد (کیوکوشین) در بخش کارکنان پایور تیم مرکز تعمیراتی شهید زرهرن نیروی زمینی مقام اول، تیم هوانیروز و گروه ۲۲ توپخانه مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و در بخش کارکنان وظیفه، تیم هوانیروز به مقام اول و تیپ ۵۵ هوابرد و مرکز تعمیراتی شهید زرهرن به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات امیر سرتیپ دوم جابر آبادزردشتی فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد ضمن ابراز خرسندی از میزبانی مسابقات و حضور در جمع ورزشکاران گفت: ما به ورزش در بین نیرو‌های مسلح به عنوان یک ماموریت نگاه می‌کنیم، زیرا عملکرد و کارکرد ورزش در نیرو‌های مسلح متفاوت از سایر ارگان‌ها است. تمام نیرو‌های نظامی در راستای اجرای ماموریت خود باید از آمادگی جسمانی قوی برخوردار باشند، زیرا ورزش در نیرو‌های مسلح ماموریت محور است.

او افزود: هیچکدام از سلاح‌های پیشرفته و مدرن ارتش‌های جهان نتوانسته نقش آمادگی جسمانی و بدنی نیرو‌های نظامی را نفی کند، زیرا بهترین سلاح‌ها و تجهیزات نظامی برای اینکه بهره برداری و کاربرد خوبی داشته باشند باید در اختیار افرادی با آمادگی جسمی، روحی و ذهنی بالایی قرار بگیرند و اینجاست که اهمیت آمادگی جسمانی به عنوان یک مولفه مهم و تاثیرگذار در توان رزم در اولویت فرماندهان نظامی است.

در آئین اختتامیه این دوره از مسابقات از جمعی از خانواده‌های شهدای ورزشکار تیپ ۵۵ هوابرد در راستای کنگره تجلیل از پانزده هزار شهید استان فارس تجلیل شد.

نفرات منتخب این دوره از مسابقات به تیم منتخب نیروی ارتش برای کسب آمادگی بیشتر و حضور در مسابقات ارتش و نیرو‌های مسلح دعوت شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار