از کشف ۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق تا دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دپو ۲۰ میلیارد ریالی لوازم خانگی قاچاق در شیراز لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف لوازم خانگی خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در شیراز خبر داد.

سرهنگ احمدرضا خرم رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات پلیسی از دپو لوازم خانگی قاچاق در انباری در یکی از محله‌های شیراز مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۳۴ دستگاه تلویزیون و کولر گازی خارجی قاچاق را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و مالک کالا‌ها برای سیر مراحل قانونی تحویل به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف محموله ۱۵ میلیارد ریالی از سواری شوتی در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از توقیف سواری شوتی حامل گردوی خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین علی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ شوتی حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این سواری، ۴۸۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق و بدون مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ شیروانی تصریح کرد: قاچاق کالا سلامت اقتصادی جامعه را هدف قرار داده و مبارزه با سودجویان و قاچاقچیان در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع دسته جمعی در مرکز شهرستان و مصدومیت یک نفر بر اثر اصابت سلاح سرد (چاقو) و انتقال او به مراکز درمانی، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور پلیس و در عملیاتی مقتدرانه ۲ نفر از عاملان نزاع و درگیری که نظم و امنیت عمومی را برهم زده بودند دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ صالحی‌فرد با بیان اینکه دستگیری این افراد رضایتمندی مردم را در پی داشت، تصریح کرد: پلیس همواره با افرادی که بخواهند به هر طریقی اقدام به قدرت نمایی و مختل کردن نظم و امنیت عمومی مردم کنند، مقتدرانه و در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

دستبند بر دست متهم

دستگیری سارق اماکن خصوصی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهر سپیدان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب ۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

هوشیاری شهروند، سارق را به دام انداخت

فرمانده انتظامی فسا گفت: هوشیاری یکی از اهالی محل به شناسایی سارق کابل و دستگیری او منتهی شد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ایجاد صدای مشکوک در پشت بام منزل او ناشی از حضور فردی ناشناس، ماموران کلانتری سریعا به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: فرد ناشناس که آلات و ادوات سرقت تجهیزات مخابراتی به همراه داشت، برای بررسی بیشتر توسط پلیس دستگیر شد و در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در محلات مختلف شهر اقرار کرد.

سرهنگ آراوند از تکمیل پرونده و تحویل متهم به دادسرا اشاره کرد و گفت: ضمن قدردانی از شهروند مسئولیت پذیر، همراهی و مشارکت اقشار مختلف جامعه با پلیس در گزارش موارد مشکوک و حضور افراد ناشناس بخصوص با همراه داشتن ادوات خاص، تاثیر بسزایی در حفظ و ارتقای امنیت محلات دارد.

دستگیری سارق دامداری در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری سارق یک دامداری با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در برخی از محلات و روستا‌های شهرستان فیروزآباد، بررسی موضوع با هدف کشف سرقت در دستور کار مامورین انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی سارقی را هنگام فروش ۱۳ راس احشام سرقتی شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی اقدام به دستگیری او کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله و سابقه‌دار، در تحقیقات و بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با اسناد و مدارک موجود به سرقت احشام از یک دامداری در شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی فیروزاباد با بیان اینکه یک خودرو پراید نیز از متهم توقیف و پرونده جهت دستگیری همدست متهم به محل وقوع جرم ارسال شد، اضافه کرد: دامداران ضمن استفاده از مکان‌های امن و تجهیزات ایمنی ضد سرقت، حتماً از نگهبان و دوربین‌های مداربسته برای دامداری‌های خود استفاده کنند.

کشف بیش از ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در داراب 

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: مأموران انتظامی بخش جنت این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سرهنگ نوشاد بیان کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو، ۳ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه در این رابطه راننده دستگیر شد، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرقت موتورسیکلت در یزد و کشف در پاسارگاد 

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط مأموران پلیس آگاهی خبر داد. 

سرهنگ علی زنگنه‌نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی پاسارگاد در جهت اجرای طرح امنیت محله محور، هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که کنار خیابان پارک بود، مشکوک شدند. 

او بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی پاسارگاد پس از بررسی شماره موتور و تنه وسیله نقلیه مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از حوزه کلانتری ۱۶ امام شهر شهرستان یزد دارد. 

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس است، از مالکان خواست تا وسایط نقلیه خود را به لوازم ایمنی ضد سرقت مانند دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم بازدارنده از سرقت مجهز کنند.

دستگیری سارق کابل برق در لامرد

 فرمانده انتظامی لامرد از دستگیری سارق و کشف ۴ فقره سرقت کابل‌های برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان لامرد، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مامورین انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران کلانتری لامرد تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان اقرار کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

عاقبت متهم

دستگیری سارقان منزل در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس ازدستگیری ۲ سارق و کشف ۳۰ فقره سرقت در کلانشهر شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهر شیراز، رسیدگی به پرونده در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت منزل پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: با انجام اقدامات اولیه و بررسی‌های صحنه‌های جرم، مشخص شد که سارقان با استفاده از یک دستگاه خودرو وانت به هنگام شب پس از اطمینان از خالی بودن منازل، اقدام به سرقت می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با انجام تحقیقات فنی و پلیسی، کارآگاهان طی ۲ عملیات جداگانه، ۲ متهم را دستگیر کردند و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

او با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های پلیسی به ۳۰ فقره سرقت منازل در سطح شهر شیراز اعتراف کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعدادی اموال مسروقه کشف شد. 

سرهنگ حبیبی به شهروندان توصیه کرد: چنانچه از منزل خارج می‌شوند، ضمن هوشیاری به اطراف از قفل بودن همه در‌های ساختمان از قبیل پشت بام، درِ ورودی و درِ پارکینگ اطمینان حاصل کنند و از نگهداری اموال با ارزش و قیمتی در منزل خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار