به همت آتش نشانان شیرازی انجام شد؛

نجات خانواده گرفتار در رودخانه‌ای نزدیک به تنگ براق + تصاویر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز گفت: خانواده ۵ نفره از رودخانه‌ای در نزدیکی تنگ براق نجات داده شدند.

هادی عیدی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، با اشاره به عملیات خارج کردن خانواده ۵ نفره از رودخانه‌ای در نزدیکی تنگه براق، اظهار کرد: در پی تماس و فکس مدیریت بحران استانداری با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و اعلام خبر گرفتار شدن ۵ نفر درون رودخانه، بلافاصله تیم‌های عملیاتی تخصصی امداد و نجات کوهستان و غواصی ایستگا‌های ۱۴ و ۱۷ در خارج از محدوده شهری قبل از تنگه براق به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: در بررسی اولیه مشخص شد این خانواده ۵ نفره شامل ۲ نفر آقا، یک خانم و ۲ کودک هستند که جهت تفریح درون رودخانه قبل از تنگه براق روبروی روستای دره همونه رفته بودند و با بالا آمدن آب در فاصله ۱۵ متری حاشیه رودخانه گرفتار می‌شوند.

 این مقام ارشد در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بیان کرد: تیم‌های عملیاتی پس از بررسی دقیق و با در نظر گرفتن تمام اصول ایمنی با استفاده از طناب و ایجاد کارگاه تیرول بر روی رودخانه ابتدا ۲ کودک و سپس خانم و ۲ نفر آقا را با پوشیدن هارنس و جلیقه نجات و حمایت تیم عملیاتی از عرض ۱۵ متری رودخانه خروشان به طور صحیح و سالم به حاشیه امن منتقل کردند.

او ادامه داد: این حادثه تلفات جانی در پی نداشت و توصیه‌ها و تذکرات لازم توسط تیم عملیاتی به افراد داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۰:۱۷ ۱۰ تير ۱۴۰۳
تنگ براق روستای شهرستان اقلید فارس است نه شیراز...ینی اگه آزاد باشید میگید قله بل بزرگترین قله فارس که توی اقلید هست برای شیرازه.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۰ تير ۱۴۰۳
آفرین درودبرشرفتون بچه های امداد
آخرین اخبار