از کشت ذرت تا کاشت کنجد در فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص یابد.

جوکار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با اشاره به شروع کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در شهرستان، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص یابد.

 او، متوسط تولید ذرت علوفه‌ای در شهرستان بیش از ۵۵ تن در هکتار است که تا کنون هزار و ۲۰۰ هکتار کشت شده است.

جوکار افزود: بیشترین ارقام مورد استفاده در شهرستان ارقام ۷۰۳، ۷۰۴، مای وال جی است. شهرستان کوار یکی از قطب‌های اصلی دامپروری استان است که کشت ذرت علوفه‌ای برای تامین علوفه مورد نیاز واحد‌های دامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

ذرت

کشت کنجد در شهرستان فراشبند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: امسال در بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان دانه روغنی کنجد کشت می‌شود.

سید حسن موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند با اشاره به آغاز کشت تابستانه کنجد با هدف تغییر الگوی کشت و حذف گیاهان پر آب بر و جایگزین نمودن آن با گیاهان مقاوم به خشکی در این شهرستان، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در امسال، دانه روغنی کنجد در بیش از هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان کشت می‌شود.

کنجد

او افزود: متوسط برداشت کنجد در هر هکتار یک تن است و پیش‌بینی می‌شود در پاییز بیش از هزار و ۵۰۰ تن کنجد از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند اضافه کرد: گیاه کنجد از جمله گیاهان بومی ایران است که در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر کشور کشت می‌شود و دارای نیاز آبی کم، گرمادوست و همچنین مقاومت زیادی به خشکی و گرما دارد.

موسوی بیان کرد: از مزایای کنجد می‌توان به عنوان یک کشت تابستانه و در تناوب زراعی با کشت گندم و نباتات جالیزی اشاره کرد.

برچسب ها: کشت ذرت ، کاشت کنجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار