مهم‌ترین حوادث ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

زمین گیر شدن اراذل و اوباش در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری عامل چاقوکشی که باعث مصدومیت ۳ نفر در بلوار ماذون قشقایی این شهرستان شده بود، خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: پانزدهم تیرماه ماموران کلانتری ۲۴ ابوذر هنگام گشت زنی مشاهده کردند ۳ نفر مجروح کنار خیابان توسط عوامل اورژانس در حال مداوا هستند، که بررسی موضوع جهت دستگیری ضارب را بلافاصله در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در تحقیقات پلیس مشخص شد راکب یک دستگاه موتورسیکلت که از اراذل اوباش سابقه دار است به علت اختلافات شخصی با ۲ مرد و یک زن درگیر و آن‌ها را با سلاح سرد مجروح و متواری می‌شود.

سرهنگ زراعتیان گفت: ماموران با اقدامات پلیسی موفق شدند متهم را کمتر از ۱۲ ساعت در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری انتقال دهند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم ۳۴ ساله دارای سوابق درگیری، حمل سلاح و مواد مخدر است، تصریح کرد: اراذل و اوباش معروف برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: مخلان نظم و امنیت بدانند که ماموران پلیس هرگز اجازه عرض اندام و قدرت نمایی را به متخلفان نخواهند داد و با تمام توان و برابر قانون برای برقراری نظم و امنیت تالش می کنند.

واژگونی پیکان با یک کشته و ۲ مجروح در محور مرودشت

رئیس پلیس راه شمال استان فارس از واژگونی سواری پیکان و کشته شدن یک نفر و مصدومیت ۲ تن دیگر خبر داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال استان فارس بیان کرد: در پی اعلام یک فقره واژگونی خودرو در محور مواصلاتی مرودشت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله تیمی از عوامل پلیس راه به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سواری پیکان حامل ۳ سرنشین منحرف و واژگون شده است، افزود: در این حادثه یک نفر فوت و ۲ سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه بنا به نظر کارشناسان علت این تصادف، موکول به تحقیقات بعدی است، گفت: رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی می‌تواند از بروز اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر جلوگیری کند.

دستگیری سارق و اعتراف به ۱۷ فقره سرقت در کوهچنار

فرمانده انتظامی کوهچنار از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار خبر داد و گفت: متهم به ۱۷ فقره سرقتاز پاساژ و مغازه اعتراف کرد.

سرهنگ حسین علی شیروانی فرمانده انتظامی کوهچنار، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از پاساژ و مغازه در شهر قائمیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران پس از بررسی موضوع و انجام تحقیقات و بازبینی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند سارق هنگام سرقت از نقاب استفاده می‌کرده است، افزود: در تحقیقات و بررسی‌های فنی پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد و پس از هماهنگی قضایی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوهچنار با بیان اینکه متهم تا کنون به ۱۷ فقره سرقت از پاساژ و مغازه اقرار کرد، گفت: در این خصوص ۳ نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ شیروانی اضافه کرد: در این خصوص پرونده تکمیل شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

کشف ۸ میلیارد ریال سیگار قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۲ هزار پاکت سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: مأموران کلانتری ۱۱ ممسنی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به دپو سیگار کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن منزل، ۲۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی در این شهرستان و کشف ۱۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهر سپیدان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ارتکاب ۱۴ فقره سرقت اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق محتویات درون خودرو در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارق محتویات درون خودرو با اعتراف به ۱۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ برق قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران این فرماندهی با انجام اقدامات فنی و اطالعاتی، موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و در اقدامی برنامه ریزی شده او را در مخفیگاهش دستگیر کنند و به کلانتری انتقال دهند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۶ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق مقادیری اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه در این رایطه یک نفر مالخر نیز دستگیر شد، به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن بویژه در معرض دید اجتناب کنند و از پارک کردن وسایط نقلیه در مکان‌های خلوت که بدون روشنایی کافی است، پرهیز کنند.

کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بختگان

فرمانده انتظامی بختگان از توقیف وانت نیسان و کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ تیمور کاظمی فرمانده انتظامی بختگان بیان کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شدند و 

آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی بختگان با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: برخورد با قاچاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس این فرماندهی است.

کشف خودرو سرقتی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف سواری پراید خبر داد که سابقه سرقت از شهرستان شیراز داشت.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۱ روزبه هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید که در خیابان پارک بود مشکوک شدند و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در بررسی از سامانه پلیس مشخص شد خودرو مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد.

سرهنگ جوکار بیان کرد: اقدامات لازم جهت تحویل خودرو مکشوفه به مالباخته انجام شد و شناسایی عاملان سرقت در دستور کار پلیس قرار دارد.

سارق اماکن و معابر عمومی در اقلید دستگیر شد

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری سارق اماکن و معابر عمومی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف اله محمدی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت در معابر و اماکن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر کنند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس به ۵ فقره سرقت از اماکن و معابر اعتراف کرد، گفت: سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار