رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز اعلام کرد: ۱۱۷۵ مدرسه در این کلانشهر تحت پوشش سرویس مدارس قرار می‌گیرند.

پیمان باباخانی در یک نشست خبری بیان کرد: در شهریور سال گذشته با مصوبه هیئت وزیران ۱۰۰ درصد امور سرویس مدارس به شهرداری‌ها سپرده شد.

او ادامه داد: در این راستا در شهرداری شیراز از آبان سال گذشته برنامه ریزی‌ها آغاز و تقویمی تهیه و به واحد‌های سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری ابلاغ شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: بررسی هزینه سرویس مدارس در زمستان سال گذشته انجام و در دی‌ماه نرخ پیشنهادی به شورای شهر شیراز ارسال شد. در اسفندماه نرخ‌نامه سرویس مدارس علاوه بر تصویب شورای شهر، در فرمانداری ارسال شیراز هم تایید شد.

باباخانی، عدم تایید نرخ سرویس مدارس را از چالش‌های سرویس مدارس طی سال‌های گذشته ذکر کرد که به دغدغه‌ای برای و والدین و رانندگان تبدیل شده بود و اضافه کرد: یکی از مهمترین مسائلی که برای ثبت نام سرویس مدارس مورد توجه سازمان متبوع قرار گرفت، طراحی یک سامانه واحد برای ثبت نام دانش آموزان و رانندگان بود. در این راستا قراردادی با یک شرکت منعقد و سامانه‌ای مختص شهرداری شیراز به عنوان سامانه سفیر مهر طراحی شد که پس از تاییدیه کشوری، ثبت نام در این سامانه بر روی سرور‌های شهرداری شیراز آغاز شد.

او تصریح کرد: تمام تست‌ها و تاییدیه‌های امنیتی روی این سامانه انجام شده و همه اطلاعات دانش‌آموزان و رانندگان تنها در اختیار شهرداری شیراز است و به صورت محرمانه نگهداری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز به چگونگی ساماندهی شرکت‌های حمل و نقلی هم اشاره و در این خصوص عنوان کرد: با انتشار فراخوان، ۲۷ شرکت متقاضی اعلام آمادگی کردند که با آنالیز آنها شرکت‌هایی در رتبه بندی یک تا شش قرار داشتند، مورد تایید قرار گرفتند.

باباخانی با بیان اینکه نهایتا پس از ارزیابی‌ها برای ۲۳ شرکت شرکت پروانه صادر شد، گفت: همچنین با اعلام یک فراخوان مجرا، تمام مدیران اجرایی که سال‌های گذشته در سرویس مدرسه مشغول بودند مورد ارزیابی قرار گرفتند که از ۷۰۰ نفر ۴۱۷ نفر تایید شدند و کارت صلاحیت مدیر اجرایی به آنها اعطاء شد.

او ادامه داد: برای هماهنگی با دیگر متولیان نیز جلسات متعددی در شورای ترافیک استان فارس برگزار و درخواست‌ها و مصوبات لازم را گرفتیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز، از همراهی و همکاری آموزش و پرورش فارس در این باره سخن گفت و اعلام کرد که تا پایان مردادماه ضروری است که ثبت نام سرویس مدارس دانش آموزان در سامانه انجام شده باشد تا در شهریورماه تخصیص سرویس در دستور کار قرار گیرد.

باباخانی افزود: در صورتی که ثبت نام مدرسه دانش آموزان با تاخیر و در شهریورماه انجام شود، استثنائاتی قائل شده‌ایم که والدین با مراجعه به سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در دهه اول شهریورماه ثبت نام سرویس مدارس برای این دسته از دانش آموزان انجام شود.

او با بیان اینکه پیامک‌هایی هم برای والدین در خصوص ثبت درخواست سرویس مدارس در سامانه هم ارسال شده است، گفت: ثبت نام رانندگان در این سامانه نیز فعال شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز اعلام کرد که ۲۰ دفتر پیشخوان ملی نیز برای این کار به رانندگان معرفی کرده‌ایم. 

باباخانی در خصوص کارت صلاحیت رانندگان هم خاطرنشان کرد: رانندگان متقاضی سرویس مدارس باید بالای ۲۳ سال سن و دارای گواهینامه معتبر، عدم سابقه کیفری، استعلام اعتیاد، طب کار و معاینه فنی خودرو باشند. تاییدیه مدارک رانندگان در این سامانه به عهده شرکت‌ها و ما به عنوان ناظر نیز مجددا مدارک را بررسی خواهیم کرد.

او با بیان اینکه مبنای تعداد سرنشینان هر خودو بر اساس کارت خودرو است، گفت: قیمت مصوب براساس بررسی‌های به روز انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با یادآوری این موضوع که در سال گذشته ۹ هزار راننده خدمات سرویس مدرسه را در شیراز به عهده داشتند، افزود: هم‌اینک سه هزار راننده در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

باباخانی با بیان اینکه ثبت نام سرویس مدارس به صورت دستی و سنتی وجود ندارد، تاکید کرد: مدارسی که با شهرداری همکاری نداشته باشند براساس مصوبه شورای ترافیک به شورای آموزش و پرورش معرفی و با مدیر مدرسه برخورد خواهد شد. 

او ادامه داد: برای پرداخت هزینه سرویس مدارس در حال رایزنی هستیم که تسهیلاتی بین صفر تا چهار درصد پیش‌بینی و در ۱۲ قسط به حساب رانندگان واریز شود. در این صورت بار مالی روی دوش والدین کم خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز تصریح کرد: در صورت بروز حادثه حین جابجایی، تعهدات بیمه‌ای دانش آموزان بر عهده سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر است.

باباخانی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از ارائه آموزش‌های رایگان به رانندگان سرویس مدرسه پیش از اخذ کارت صلاحیت و دریافت گواهینامه از سازمان فنی‌وحرفه‌ای خبر داد و گفت: سرفصل آموزشی ویژه رانندگان شامل اخلاق حرفه‌ای و کنترل خشم، روانشناسی کودک و نوجوان جلوگیری از آتش سوزی کمک‌های اولیه و…است.

او در خصوص سهمیه سوخت سرویس مدارس هم عنوان کرد: سهمیه سوخت خودرو برای رانندگان براساس پیمایش و اعلام دولت، تخصیص داده خواهد شد.
 
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز در خاتمه اعلام کرد که ۱۱۷۵ مدرسه در این کلانشهر تحت پوشش سرویس مدارس قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار