معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس به مناسبت ایام محرم، توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه داد.

سرهنگ حمید افرامن معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار کرد: خانواده‌ها به منظور شرکت در مراسم عزاداری سعی کنند فرزندان و نوجوانان شان را همراهی کنند.

او افزود: شهروندان خودرو‌های خود را در مکان‌های روشن و قابل اطمینان پارک کنند و نسبت به اطراف خود و افرادی که در کنارشان ایستاده اند، هوشیار باشند.

افرامن گفت: ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه؛ کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بیفزایند، لذا به شهروندان توصیه می‌شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، هدف اساسی نهضت عاشورا، اصلاح مفاسد اجتماعی با روش امر به معروف و نهی از منکر بود؛ روا نیست که شیعه امام حسین (ع) این فریضه الهی را فراموش کند.

او اضافه کرد: مراسم عزاداری ماه محرم با کارکرد‌های اجتماعی متعدد، نقشی اساسی در پیوند و همبستگی شیعیان و به خصوص ایرانیان ایفا می‌کند.

افرامن تصریح کرد: مراسم عزاداری ماه محرم با ویژگی‌های خاص خود، جزو مهم‌ترین عوامل بازدارنده از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است.

او بیان کرد: نقش و تأثیر عزاداری‌های محرم در پیوند میان نسل‌ها موجب شده تا دشمنان ایران و اسلام، همه توان و ظرفیت خود برای مبارزه با این پدیده به کار گیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس ادامه داد: مهم‌ترین نقش عزاداری‌های حسینی، وحدت آفرینی و ایجاد وفاق اجتماعی در مسیر رعایت اصول و قواعدی است که جوهر و روح فرهنگ ایران اسلامی به شمار می‌رود.

او افزود: فلسفه قیام امام حسین (ع) احقاق حق بود؛ بنابراین نادیده گرفتن حقوق دیگران در خلال عزاداری ها، با فلسفه عاشورا تعارض داشته و مانعی مهم برای تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی آن به شمار می‌رود.

افرامن تصریح کرد: هرگونه بدعت در عزاداری ها، اگر چه برخاسته از عشق و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت علیهماالسلام باشد، روزنه‌ای برای نفوذ خرافه و دور شدن از فلسفه قیام عاشورا ایجاد می‌کند.

او افزود: مراکز ۱۱۰ پلیس در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.

برچسب ها: عزاداری ، ماه محرم ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار