مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز از استقرار تیم سنجش سلامت این مرکز، در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب به منظور سنجش سلامت زائران حج تمتع خبر داد.

علی مختاری گفت: با توجه به بازگشت حجاج مکه مکرمه، با استقرار ۱۵ نفر از اعضای تیم سلامت شامل پزشک و کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیر، بهداشت محیط و آزمایشگاه با حضور در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب (ره) شیراز، خدمت‌رسانی رایگان به حجاج ایرانی انجام شد. 

او افزود: با توجه به اهمیت بیماری‌های واگیر در سفر از جمله بیماری‌های تنفسی و اسهالی، پیش از اعزام حجاج، آموزش‌های لازم به مسئولان کاروان‌ها ارائه شده و در بازگشت حجاج مکه مکرمه، زائران خانه خدا در زمینه بیماری‌های واگیر بررسی و بیماریابی می‌شوند.

مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز بیان کرد: هدف از بیماریابی و ارائه آموزش‌های لازم، جلوگیری از گسترش بیماری‌های واگیردار در خانواده‌ها و جامعه است.

مختاری اضافه کرد: آموزش چهره به چهره، توزیع تراکت آموزشی بیماری‌های واگیر در سفر و توزیع ماسک نیز برای زائران انجام شده و تعداد کارشناسان تیم سلامت برای کاهش انتظار زائران در سالن افزایش یافته است.

نخستین گروه زائران حج تمتع استان فارس شب گذشته، ۱۸ تیرماه وارد شیراز شدند که روند بازگشت حجاج در این استان تا ۲۳ تیرماه جاری از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار