آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس و رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس و برگزیدگان این جشنواره فاخر برگزار شد.

سردار سعید کوشکی با اشاره به اینکه امروزه با استفاده از آموخته‌ها و تجربیات در حال حرکت کنیم، گفت: فرهنگ شهادت امروز به یک مطالبه به خصوص از سوی جوانان جهان اسلام تبدیل شده و نه تنها از شهادت نمی‌ترسیم بلکه به یک ارزش تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه از فضای مجازی به عنوان عصر انسان‌های غار نشین فضای دیجیتال یاد می‌شود، ادامه داد: عصر امروز جوامع مجزا با ویژگی به شدت تخصصی و محرمانه است و جوامع در فضای مجازی به صورت جزیره‌ای با قانون ویژه خود می‌شوند.

او افزود: بمباران دائمی ذهن و اندیشه در فضای مجازی در حال انجام بوده و تلفن همراه و فضای سایبر جز جدا ناپذیری از زندگی مردم شده و هرکسی به دنبال ترویج فرهنگ خود در این فضاست.

این استاد دانشگاه با تاکید بر تغییر نوع جنگ در جهان امروز، گفت: جنگ‌های امروز نقطه‌ای است و از تلفن همراه به عنوان حداقلی‌ترین ابزار این جنگ یاد می‌شود بنابراین کسانی می‌توانند پیروز شوند که از ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کنند.

سردار کوشکی با بیان اینکه فعالان فضای مجازی با احساس تکلیف خود در این فضا فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید تولید و انتشار در فضای مجازی برای بهره برداران متکثر باشد به گونه‌ای که بر تمام اقشار به خصوص جمعیت خفته جامعه تاثیر بگذارد. 

او با اشاره به اینکه دفاع مقدس حاوی پل‌های شناور متصل کننده جزایر امروز عصر دیجیتال است، اضافه کرد: ارزش‌هایی که دفاع مقدس در اختیار ما گذاشته جذاب است و کماکان گیرایی خود را جوان نسل امروز دارد چراکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که دفاع مقدس برای ۲۰۰ سال می‌تواند فرهنگ ما را تغذیه کند بنابراین برای دیده شدن جذابیت‌های دفاع مقدس که کمتر معرفی شده، باید فعالان فضای مجازی تلاش کنند. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی هدف ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس در فضای دیجیتال و مجازی را دنبال می‌کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اشاعه فرهنگ والای ایثار، شهادت و دفاع مقدس در بین نسل جوانان، گفت: دشمن از نابودی نظام اسلامی ما ناامید شده و به دنبال تغییر محتوا در اصول، حرکت و ارزش‌هاست و روز به بروز با تلاش خود، فشار را مضاعف می‌کند، اما جامعه ما در مقابل فشار‌ها خالص‌تر می‌شود و باید بدانیم که آخر الزمان دنیای خالصین خواهد بود.

بنابه گفته سردار کوشکی، فضای مجازی تهدیدی است که اگر به درستی استفاده شود، فرصت ویژه‌ای خواهد بود بنابراین باید از این فضا به نحو احسن بهره برد.

در پایان این آیین، از برگزیدگان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس تجلیل شد.

آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس که در دو بخش عمومی و دانش آموزی برگزار شد؛ در پنج محور «پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر، کلیپ و موشن گرافی و.. ـ، نرم افزار‌های کاربردی، پویا نمایی و انیمیشن، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان ها» برگزیدگان خود را شناخت.

در «بخش عمومی» آزیتا ذکاء و زهره لطفیان به ترتیب مقام‌های اول و دوم محور پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر، محمد هادی نصیری به عنوان نفر اول نرم افزار‌های کاربردی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

سمیه شریفی و سیده مطهره سجادیان مقام اول و دوم همچنین زهرا حقیقت زاده و هادی تاجی زاده مقام سوم مشترک محور شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های بخش عمومی را کسب کردند.

در محور موشن گرافی و کلیپ بخش عمومی، علی ملک زاده، محمد فروتن و زینب محمدی به ترتیب به عنوان مقام‌های اول تا سوم انتخاب شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

علی سیوف جهرمی و نفیسه خوانسالار نیز توانستند در این جشنواره مقام‌های اول و دوم محور پویانمایی و انیمیشن بخش عمومی را به خود اختصاص دهند.

یکی دیگر از بخش‌های ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس، بخش «دانش آموزی» بود که در محور پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبر محمد عباسیان، مهدی رحمانیان و فاطمه دیباور مقام‌های اول تا سوم را توانستند کسب کنند همچنین مریم زارعی، زهرا داراب زاده و آزیتا حسنی گشتاسب به عنوان مقام‌های اول تا سوم معرفی شدند.

در محور موشن گرافی و کلیپ بخش دانش آموزی نیز سعید قربانی، فرخنده نجفی و فاطمه زارعی ببراز توانستند مقام‌های اول تا سوم را کسب کنند همچنین در محور پویانمایی و انیمیشن نیز نگین شاهسونی و ریحانه قاسمی نفرات اول و دوم شناخته شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

سپر نیک اقبال جهرمی، محمد یاسین عاشوری، سمیرا بابایی، بهاره تکاور و فاطمه حسن نژاد نیز به عنوان نفرات شایسته تقدیر بخش دانش آموزی معرفی شدند.

در پایان این آیین آقایان عبدالرسول معتضدیان، محمد محسن سرخوش و علی محمد پشوتن که در هیئت داوران به داوری آثار پرداختند، تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار