وزارت خارجه ترکیه از تصمیم واشنگتن در زمینه مسدود کردن دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا همزمان با مذاکره میان مخالفان و کاراکاس انتقاد کرد.

انتقاد ترکیه از تصمیم آمریکا درباره مسدود کردن دارایی‌های ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی‌.آر‌.تی، ترکیه از تصمیم آمریکا در زمینه مسدود کردن دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا انتقاد کرد.

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، در پاسخ کتبی به سوالی درباره اقدام آمریکا تاکید کرد آنکارا اعلام چنین تصمیمی را در شرایطی که مذاکرات برای حل بحران ونزوئلا ادامه دارد، صحیح نمی‌داند.

او با اشاره به ادامه مذاکرات میان نمایندگان مخالفان و دولت ونزوئلا و نقش دولت نروژ در زمینه تسهیل مذاکرات در باربادوس گفت ترکیه نیز از این مذاکرات حمایت می‌کند و اعلام فرمان (مسدود کردن دارایی‌های ونزوئلا) مورخ ۵ اوت ۲۰۱۹ میلادی (۱۳ مرداد ۱۳۹۸) را اقدام صحیحی نمی‌داند.

این سخنگو همچنین بر نگرانی ترکیه از پیامد منفی این اقدام آمریکا بر مردم ونزوئلا که به شدت درگیر مشکلات اقتصادی هستند و تلاش‌ها برای حل بحران ونزوئلا تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه افزود: مایلیم بار دیگر ضرورت ادامه حمایت همه طرف‌ها از روند گفتگو‌های سیاسی برای دستیابی به راه حل پایدار را تاکید کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی علی کرمی
۰۹:۴۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
کشورهای امریکای لاتین در واقع عمق استراتژیک ونزوئلا هستند و آرمانهای ونزوئلا موجب بیداری بسیاری از ملت‌های آن منطقه شد، که علت دشمنی امریکا با دولت و ملت ونزوئلا نیز همین مسئله است.
آخرین اخبار