واکنش «اشرف غنی» به طرح ایجاد دولت موقت

رئیس جمهور افغانستان گفت: تغییرات در حکومتداری خارج از قانون اساسی قابل قبول نیست و امکان ندارد.

واکنش «اشرف غنی» به طرح ایجاد دولت موقتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در برنامه تقدیر از کارمندان خلاق و برتر در عرصه خدمات ملکی گفت: تغییرات در حکومتداری خارج از قانون اساسی قابل قبول نیست و امکان ندارد.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: ما در یک گفتمان ملی هستیم و انتخابات ریاست جمهوری کشور نشان دهنده تصمیم‌گیری مردم افغانستان است.

وی تصریح کرد: «تصمیم‌گیرنده مردم افغانستان است. خارج از قانون اساسی تغییرات در حکومتداری نه قابل قبول ما است و نه امکان پذیر است و نه شدنی، و ما این را به شدت رد می‌کنیم.»

اشرف غنی افزود: جنگ راه حل نیست و حکومت برای صلح اراده قاطع دارد. او خطاب به مخالفان مسلح دولت گفت که نمی توانید مانع پیشرفت ما شوید.

وی اظهار داشت: چهل سال جنگ در کشور نیاز به تفکر عمیق دارد و باید نسل امروز آینده نگر شوند.

این گفته های اشرف غنی در حالی مطرح می‌شود که پیش از این گزارش هایی در مورد احتمال ایجاد حکومت موقت منتشر شده بود. رسانه‌های غربی به نقل از منابع شان گفته بودند که این حکومت برای شریک ساختن طالبان در قدرت ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور افغانستان در حالی بر تصمیم‌گیری مردم از طریق انتخابات تاکید می‌کند که منابعی از کمیسیون انتخابات از احتمال تعویق سه ماهه انتخابات ریاست جمهوری سخن می گویند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.