روز گذشته حمله مهاجمان مسلح بر معینیت شهدا و معلولان وزارت کار و امور اجتماعی که ۷ ساعت به طول انجامید ۴۳ کشته و ۲۶ زخمی بر جای گذاشت.

واکنش مقامات افغانستان به حمله خونین روز گذشته در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته حمله مهاجمان مسلح بر معینیت شهدا و معلولان وزارت کار و امور اجتماعی که ۷ ساعت به طول انجامید ۴۳ کشته و ۲۶ زخمی بر جای گذاشت.

ساعاتی پس از این رویداد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان آن را شدیدا محکوم کرده و تاکید نمود که دشمنان مردم افغانستان برای پنهان کردن شکست‌های شان در مقابل نیروهای امنیتی، چنین حملاتی را در مقابل تاسیسات عامه و غیرنظامیان انجام می‌دهند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز در واکنش به حمله روز گذشته در کابل گفت: طالبان بدانند که با چنین حملاتی اراده مردم و حکومت افغانستان برای نابودی شان بیشتر می‌شود. رئیس اجرایی دولت افغانستان ضمن محکوم کردن این رویداد، آن را خلاف موازن و دستورالعمل‌های صلح دانست.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز ضمن نکوهش این حمله بیان داشت: گروه‌های تروریستی با هدف قرار دادن غیرنظامیان و حمله بر اماکن عمومی، هدفی جز خونریزی و کشتن مردم افغانستان ندارند؛ این‌گونه حملات وحشیانه و خونین، بر هر گونه ادعاهای دیگر گروه‌های تروریستی مهر بطلان زده و این پیام را می‌رساند که این گروه‌ها برای خدمت به دشمنان مردم افغانستان از هیچ گونه جنایت و خونریزی چشم‌پوشی نمی‌کنند.

یما یاری، وزیر فواید عامه افغانستان نیز گفته است: تروریست های جنایت‌کار با انجام این حمله وحشیانه به اداره‌های غیر نظامی که هدف‌های شان بازسازی و ساخت سرک‌ها و جاده‌های کشور و رسیدن به مشکلات معلولان و ورثه شهداست، بار دیگر چهره زشت خود را به ملت افغانستان و جهانیان نشان دادند، که به هیچ صورت آرامش و امنیت خاطر مردم ما را تحمل نمی کنند. آنان تلاش دارند تا صلح و آرامش شهروندان افغانستان را به چالش بکشانند، تروریستان باید بدانند که ما هیچگاه تسلیم تحرکات و عمل‌های غیر اسلامی و غيرانسانی آنها نمی‌شویم و قاطعانه‌تر در خدمت کشور و مردم عزیزمان خواهیم بود.

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان نیز ضمن همدردی با خانواده قربانیان حمله تروریستی روز گذشته کابل گفت: گروه‌های هراس افکن همه روزه نشان می دهند كه به هيچ اصل و ارزش دينی باور ندارند و آيين اين گروه، كشتار، ويرانی و فساد است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، کابل ، انفجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار