هاشمی گفت: برخی با نادیده گرفتن اقدامات دولت در سطح کشور در حوزه های مختلف، زبان سپاس ندارند.

برخی می‌خواهند تمام مشکلات کشور را به گردن دولتمردان بیاندازندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های حوزه سلامت استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: برخی افراد با ذکاوت و برخی بدون ذکاوت، علاقه مند هستند تمام مشکلات کشور را به گردن دولت و دولتمردان بیاندازند، در صورتی که این گونه نیست و مردم نیز متوجه و هوشیار هستند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت سیاست داخلی و خارجی کشور و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، گفت: بی تردید تحریم ها بر زندگی و معیشت مردم، اثرگذار خواهد بود، در این بین مسائل فرهنگی کشور نیز بسیار مهم است و این شرایط بر دینداری، اخلاق، اعتماد و روابط اجتماعی و پیشرفت یا عدم پیشرفت هر جامعه اثر گذار است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اهمیت کارکرد و عملکرد دستگاه های تبلیغاتی و تریبون ها بر پیشرفت و توسعه کشور، گفت: خوشبختانه گزارش تفصیلی بسیار خوبی از اقدامات انجام شده در استان خراسان جنوبی توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ارائه شد که نمادی افتخار آفرین از خدمات دولت و دکتر روحانی به مردم و حمایت مجلس از برنامه های دولت در حوزه سلامت است.

افزایش 2 برابری بیمارستان ها در استان خراسان جنوبی

وزیر بهداشت تاکید کرد: در طول دهه های گذشته و پس از انقلاب اسلامی، خدمات بسیار خوبی در کشور و استان خراسان جنوبی و از جمله در حوزه سلامت ارائه شده است و در این استان، در طول 6 سال گذشته، به اندازه کل تاریخ خدمات پزشکی، کار شده است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: خوشبختانه در 6 سال گذشته، تعداد بیمارستانها و تخت های بیمارستانی استان خراسان جنوبی، دو برابر افزایش پیدا کرده و امکانات و تجهیزات مورد نیاز از جمله پزشک، ماما، خانه بهداشت و تجهیزات پزشکی مورد نیاز تامین شده که جای شکر و قدرشناسی دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه خداوند در مقابل شکور بودن، از کفور یاد می کند، افزود: به اعتقاد من، امکان ندارد کسی موحد باشد اما شاکر نباشد و این روزها، کمتر زبان مان به تشکر کردن و قدرشناسی، باز می شود که رفتار درستی نیست و بد آموزی دارد و ما که در خانواده سنتی رشد کردیم از کودکی آموخته ایم که شاکر باشیم و از پدر، مادر، بزرگترها و کسانی که به انسان ها کمک و محبت می کنند، تشکر کنیم.

خدمت پزشکی یکی از اعمال صالح است

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد: اقدامات زیادی توسط دولت در سطح کشور در حوزه های مختلف انجام شده و در حال انجام است اما کمتر زبان سپاس داریم و کارهای ارزشمندی در دولت های گذشته و پس از انقلاب اسلامی در کشور انجام شده است.

وزیر بهداشت یادآور شد: در دوران دانش آموزی پیش از انقلاب، در قالب اردوهای عمران برای ساخت پل، جاده و زیرساخت های مورد نیاز به منطقه بیرجند و شهرهای اطراف سفر می کردیم و من شرایط آن زمان را دیده و به یاد دارم اما امروز پیشرفت های زیادی در حوزه های مختلف از جمله در حوزه سلامت، داشته ایم که قابل قیاس با شرایط گذشته نیست

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: اعتقاد دارم، خدمت پزشکی یکی از اعمال صالح است و افرادی که در حوزه سلامت، بهداشت و درمان فعالیت دارند، مقرب درگاه الهی هستند چون خداوند در دل و ناله بیماران قرار دارد و دعای بیمار در زندگی ما اثرگذار است.

وزیر بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که سیاست خارجی، داخلی، وضعیت فرهنگی و عملکرد دستگاه های تبلیغاتی به گونه ای باشد که مسیر بنیانگذاران و شهدای انقلاب که رشد و اعتلای جمهوری اسلامی ایران است، گم نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار