مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش گفت: تا امروز ۹۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی ثبت‌نام قطعی شدند.

سید مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش با بیان این که نهمین جلسه پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش در سطح ملی تشکیل شد؛ گفت: با توجه به همگرایی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد با هماهنگی مدیران کل، جلسه‌ای برای کنترل شرایط اجرای پروژه مهر در سطح استان‌ها در دو بخش ثبت‌نام و ثبت و توزیع کتب درسی تشکیل شده است.

وی با بیان این که در نشست‌های قبل، فعالیت پروژه مهر در سطح ملی، استانی و منطقه‌ای تبیین شده افزود: در جلسات هرکدام از کارگروه‌ها به تناسب فعالیت‌ها و وظایفی که برعهده آن‌ها گذاشته شده، با توجه به برنامه زمانبندی پروژه مهر، دستور جلسه‌ای برای آنان تعیین می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بابیان این که شرایط مهم تصویب و مسائلی به صورت دوسویه با استان‌ها به جمع‌بندی رسید ادامه داد: مرتبط با ثبت‌نام دانش‌آموزان، مسائل در دو بخش حوزه ابتدایی و متوسطه بررسی شد، کلاس اول ابتدایی به دلیل شرایط خاص مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفت و تا امروز حدود ۹۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت نام قطعی شدند؛ طبیعتا در فرصت باقی‍‌مانده بخش‌های دیگری هم اضافه خواهد شد و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

هاشمی با بیان این که سایر پایه‌های ابتدایی هم با توجه به میان پایه بودن و طبق برنامه زمانبندی پس از صدور کارنامه در پایه بالاتر باید ثبت نام کنند گفت: ۵ میلیون و ۸۰۰ ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان در حوزه ابتدایی انجام شده و در هفته پیش‌رو این عدد کاملتر خواهد شد تا به ثبت‌نام بالای ۹۰ درصد در دوره ابتدایی برسیم.

وی با بیان این که در دوره متوسطه نیز دو پایه ورودی هفتم و دهم وجود دارد افزود: هماهنگی‌های لازم انجام شده، ثبت‌نام میان پایه‌ها شروع شده و در جلسات آتی بحث ثبت‌نام دوره متوسطه در دستور کار قرار خواهد گرفت. سایر فرآیندهایی که زمینه‌ساز ثبت‌نام است و فرآیندهای بعد از ثبت‌نام نیز در دبیرخانه پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی شده و در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات عنوان کرد: عزم و جزم همه در سطوح مختلف این است که به صورت پیشگیرانه و آینده نگرانه شرایط پروژه مهر رصد شود و تلاش می‌شود فعالیت‌ها با دقت و قوت انجام شود. همه پایه کار هستند تا سال تحصیلی آتی سال خوبی برای دانش آموزان باشد.

هاشمی با بیان این که در حوزه کتب درسی مسائل بررسی شد، در بخشی از استان‌ها فعالیت ثبت کتب به خوبی انجام و در برخی نگرانی‌هایی وجود داشت که تذکرات لازم داده شد اظهار کرد: طبق زمانبندی همگام‌سازی، همه فعالیت‌های پروژه مهر پیش می‌رود و آینده روشنی در حوزه اجرای پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار