دستیار رئیس سازمان هوش مصنوعی گفت: مهمترین مسئله در حوزه هوش مصنوعی همگرا نبودن است و نهاد‌های مختلف بر اساس وظیفه ملی که بر عهده داشتند٬ فعال بودند.

محمدصادق سلحشور متقی٬‌ دستیار رئیس سازمان هوش مصنوعی در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر حاضر شد و درباره چگونگی تشکیل این سازمان گفت: تقریبا اواسط سال گذشته برای نخستین بار پیشنهاد اولیه برای تشکیل سازمان هوش مصنوعی با دستور رئیس جمهور شهید مطرح و در یک ماه گذشته قانون تاسیس این سازمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

سلحشور متقی افزود: مقام معظم رهبری از آذر ۱۴۰۰ تاکید زیادی بر روی مسئله هوش مصنوعی داشتند و این که باید جزء ۱۰ کشور برتر جهان در این حوزه قرار بگیریم و از آن زمان تاکنون فعالیت‌های زیادی در این حوزه شکل گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: مهمترین مسئله در این حوزه همگرا نبودن است و نهاد‌های مختلف بر اساس وظیفه ملی که بر عهده داشتند٬ فعال بودند و با تاسیس و راه اندازی این مرکز این همگرایی شکل می‌گیرد تا به پیشرفت‌ها در زمینه هوش مصنوعی بیش از پیش دست پیدا کنیم.

سلحشور متقی گفت: هوش مصنوعی موضوع یک نهاد یا یک سازمان نیست؛ بلکه کل کشور درگیر موضوع هوش مصنوعی هستند؛ زیرا در آن حوزه‌های مختلفی کاربرد دارند.

وی با اشاره به این که هم اکنون ایران در سطح بین الملل جزء ۲۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی نیست؛ گفت: با راه اندازی این مرکز و با توجه به فعالیت‌های شکل گرفته در حوزه هوش مصنوعی می‌توانیم در این حوزه امیدوار به رشد و توسعه باشیم. ما یک افق ۱۰ ساله برای این حوزه داریم که باید با سرعت فعال شویم و امیدواریم به آن هدف برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.