معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: فردا سه‌شنبه ۱۹ تیر ساختمان سازمان ملی هوش مصنوعی با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.

روح الله دهقانی فیزوزآبادی در نشست خبری المپیک فناوری ۲۰۲۴،  گفت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب، یکی از کارهای دولت باید ایجاد زیر ساخت برای کار های بزرگ باشد و شهید جمهور نیز در این موضوع در دولت سیزدهم تاکید فراوانی داشتند. رهبر به شهید جمهور فرمودند که در دولت سیزدهم نباید فردا فدای امروز شود. ایجاد شدن زیرساخت برای اتفاقات بزرگ زمان بر است و گرفتن یک زیرساخت انرژی زیادی می برد.

ایجاد منطقه بین المللی نوآوری ایران

او افزود: ۵ الی۶ ماه پیش برنامه پیشنهادی راه اندازی منطقه بین المللی نوآوری ایران توسط مرکز استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت علمی به رییس جمهور داده شد. در دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی، دیپلماسی فناوری مورد تاکید بود و از آن سو در کشور شرکت های خوبی ایجاد شده اند این پیشنهاد داده شد و بسیاری از کشورها، ایران نیز یک منطقه بین المللی داشته باشد.

دهقانی اظهار کرد: در این منطقه بین المللی هدفگذاری این است که روابط با فناوران ایرانی و خارجی راحت تر از جاهای دیگر صورت گیرد. مبنای ما این است که در این منطقه سرمایه گذاری خارجی راحت تر، ضمانت ها، معافیت ها بهتر و اینترنت با کیفیت تری داشته باشیم تا شرکت های خارجی راحت تر در این منطقه مستقر شوند و در نهایت همکاری وسیعی بین فناوران ایرانی و دنیا ایجاد شود.

تبدیل پارک فناوری پردیس به یک منطقه بین المللی

معاون علمی، فناوری ‌و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اشاره کرد: پیشنهادات آیین نامه ایجاد منطقه بین المللی نوآوری ایران ۲ هفته گذشته به تصویب هیات دولت رسید. بر همین اساس پارک فناوری پردیس یک ارتقای کالبدی، فیزیکی و ارتقای قانونی با تسهیلات قانونی جدید دارا خواهد بود  که در ۴۰ ماده تصویب شده است که بر این اساس پارک فناوری پردیس به یک منطقه بین المللی ایران تبدیل می شود.

او گفت : امید داریم تا افق ۱۴۰۸ در پارک فناوری پردیس یک زیست بوم جامع نوآوری که شامل محل کار و زندگی برای فناوران بوده راه اندازی شده و قرار است یک‌منطقه ۳۰۰ هکتاری در پارک پردیس به شهر زندگی نوآوران تبدیل شود. مقصود ما این است که این منطقه بین المللی به پایگاه برتر برای جذب متخصصان ایرانی غیرمقیم تبدیل شود و فضایی برای رفت و آمد دور از موانع و محدودیت های رفت و آمد برای متخصصان ایرانی خارج از کشور (از لحاظ پاسپورتی) باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور اظهار کرد:  برنامه ریزی ما به این صورت است که این منطقه در بین ۱۰ پایگاه برتر سرمایه گذاری خارجی در منطقه قرار گیرد و در افق ۱۴۰۸ این منطقه ظرفیت استقرار ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت را دارد و همچنین قرار است ۱۰ مرکز آفرینش ملی فناوری (مام فناوری) در این منطقه راه اندازی شود.

دهقانی تصریح کرد: دامنه اشتغال منطقه نوآوری ایران، حداقل ۵۰ هزار نفر را شامل می شود. این منطقه یادگار شهید رییسی بوده و ماندگار نیز خواهد بود. ایشان پیگیری برای ایجاد این منطقه را همواره مورد تاکید قرار داده بودند.

 مرکز هوش مصنوعی افتتاح می‌شود 

او اظهار کرد: تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی کشور مصوب و شورای راهبردی هوش مصنوعی نیز تشکیل شد و فردا سه‌شنبه ۱۹ تیر ساختمان سازمان ملی هوش مصنوعی با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد. همچنین تا پایان سال زیرساخت‌های خوبی برای تامین مزرعه پردازش گرافیکی ایجاد خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان گفت: بر اساس تدوین آیین‌نامه ارتقای اندیشکده‌ها تاکنون قریب به ۱۰ اندیشکده موفق به دریافت گواهی دانش بنیانی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۹ تير ۱۴۰۳
سازمان هوش مصنوعی باید تاسیس بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۸ تير ۱۴۰۳
ماشاء الله . خدا قوت.
آخرین اخبار