سوریه از روز دوشنبه این هفته به مدت یک ماه ریاست کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح را به عهده خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سوریه با وجود کارشکنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، از روز دوشنبه این هفته به مدت یک ماه ریاست کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح وابسته به سازمان ملل متحد را به عهده خواهد داشت.

این تحول پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش‌های زیادی کردند تا نگذارند سوریه ریاست این کنفرانس را به عهده بگیرد.

حسام الدین آلا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در ژنو، گفت: برنامه کاری این کنفرانس حاوی مسائل مربوط به خلع سلاح هسته‌ای است.

او به المیادین گفت:: «۶۵ کشور عضو این کنفرانس هستند. عضویت در این کنفرانس بر اساس اصل برابری بین کشورهاست که منشور سازمان ملل متحد نیز بر آن صحه گذاشته است و در نتیجه آمریکا و هم پیمانانش نمی‌توانند جلوی ریاست سوریه را بگیرند، اما تلاش می‌کنند جنجال سیاسی به راه بیاندازند و فشار‌های سیاسی وارد آورند. برنامه کاری این کنفرانس حاوی مسائل مربوط به سلاح هسته‌ای، انواع سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح‌های دیگر است. ما به نوبه خود مسئولانه و در چارچوب اقتضائات ریاست این کنفرانس عمل خواهیم کرد و همه تلاش‌های خود را به کار خواهیم گرفت تا دستور کار این کنفرانس اجرا شود.»

ابرت تول، نماینده آمریکا در این مجموعه بین‌المللی دوشنبه این هفته را یکی از تاریک‌ترین روز‌ها در تاریخ خلع سلاح دانست.

دستور کار این کنفرانس، خلع تسلیحات کشتار جمعی و تسلیحات هسته‌ای و نظارت بر مسلح شدن در جهان است. شصت و پنج کشور عضو این کنفرانس هستند.

انتهای پیام/

ریاست کنفرانس بین‌المللی خلع تسلیحات به سوریه رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار