وزیر بازرگانی چین ضمن بیان مخالفت کشورش با سیاست حفاظتی حمایت از تولیدات داخلی اعلام کرد پکن از آزادسازی تجارت بین‌الملل حمایت خواهد کرد.

حمایت چین از سیاست آزادسازی تجاریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژونگ شان، وزیر بازرگانی چین روز دوشنبه اعلام کرد پکن با هر نوع سیاست محافظتی سیستم حمایت از تولیدات داخلی مخالفت و از آزادسازی و تسهیل تجارت بین‌الملل حمایت خواهد کرد.

ژونگ در مقاله خود برای روزنامه پیپل دیلی چین نوشت: ما قاطعانه در مخالفت با هرگونه سیاست محافظتی حمایت از تولیدات داخلی صحبت خواهیم کرد و ترویج آزادسازی تجاری و تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری جهانی را در برنامه خود داریم.

وزیر بازرگانی چین در ادامه سخنان خود افزود: پکن از مکانیسم‌های تجارت چندجانبه، دنبال کردن هنجارهای تسهیل تجاری سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند و به حضور خود در مذاکرات چندجانبه مختلف در این زمینه ادامه خواهد داد. مقاله وزیر بازرگانی چین در بحبوحه تشدید تنش‌های اخیر صورت گرفته میان این کشور و آمریکا بر سر تعرفه‌های مربوط به تجارت دوجانبه منتشر شد.

به دنبال امضای دستور اعمال تعرفه 25 درصدی بر روی واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تنش میان پکن و واشنگتن بالا گرفت.

اقدامات اخیر واشنگتن واکنش مقامات پکن را در پی داشت. پکن نیز در اقدامی متقابل بر روی کالاهای تولیدی در آمریکا تعرفه مشخص کرد. بنا بر گزارش‌ها هر دو کشور ممکن است قصد اعمال محدودیت‌های تجاری متقابل بیشتری را علیه یکدیگر داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار