گروهی از کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با هدف بررسی حمله شیمیایی ادعایی در دومای سوریه وارد بیروت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس از دمشق، اولین گروه از کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با هدف بررسی حادثه حمله شیمیایی ادعایی در دومای سوریه وارد بیروت پایتخت لبنان شدند.

بر اساس اظهارات یک منبع نظامی و دیپلماتیک روسیه، امروز اولین گروه از کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با هدف حقیقت‌یابی درباره کاربرد مواد شیمیایی سمی در سوریه وارد بیروت شدند.

گروه حقیقت یاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با حضور نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه و اداره امنیت و ایمنی این سازمان عازم سوریه خواهند شد.

کارشناسان و متخصصان این سازمان قصد دارند اقدامات متعارف برای جمع آوری اطلاعات درباره ادعای استفاده از گاز سمی در دوما را انجام دهند.

مقامات روسیه همچنین تلاش کارشناسان برای جمع آوری نمونه‌های خاک و دیگر نمونه‌هایی در اطراف دوما جهت آزمایش در مراکز پژوهشی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را رد نکردند.

گفتنی است مقامات مسکو و دمشق خود از کارشناسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی برای بررسی و حقیقت یابی در باره حادثه دوما دعوت کرده‌اند.

وزارت امور خارجه سوریه پس از انتشار این خبر بر موضع این کشور در همکاری کامل با سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و اجرای تمامی تعهدات متعلق به این سازمان تاکید کرد.

انتهای پیام/

ورود گروهی از کارشناسان کمیته سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به بیروت

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار