دادگاهی در اردن دو جوان را که قصد داشتند به کلیساها، نظامیان و گردشگر‌ها حمله تروریستی کنند، به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاهی در اردن دو جوان را که قصد داشتند برای حمله تروریستی به کلیساها، نظامیان و گردشگرهای خارجی برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهند، روز چهارشنبه به تحمل 15 سال حبس و کار اجباری محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، این دو مرد 20 ساله اردنی به جرم برنامه ریزی برای دسیسه‌چینی در جهت ارتکاب اقدامات تروریستی، تلاش برای پیوستن به گروه های مسلح و سازمان های تروریستی و همچنین ایده ایجاد یک گروه تروریستی، گناهکار شناخته شدند.

با توجه به موارد اتهامی، این دو جوان اردنی از طرفداران گروه تروریستی داعش بودند و قصد داشتند به این سازمان افراط گرا در سوریه بپیوندند. در سال 2017، این دو نفر به درخواست یک عضو داعش، پذیرفته بودند علیه گردشگرهای خارجی، نظامیان اردنی و چندین کلیسا، اقدام تروریستی انجام دهند؛ اما در آوریل 2017 ، قبل از اجرای این اقدامات تروریستی، بازداشت شدند.

در ژوئیه سال 2016، در حمله ای انتحاری که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت هفت نظامی اردنی نزدیک یک مرکز ایست و بازرسی در مرز سوریه کشته شدند. از آن زمان به بعد، اردن مجازات های سختی علیه طرفداران داعش در نظر گرفته و تدابیر امنیتی در مرزهای این کشور را تشدید کرده است.

انتهای پیام/

دو جوان اردنی به اتهام تروریست به حبس محکوم شدند

برچسب ها: داعش ، حمله تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
پادشاه اردن هم خوودش بزرگ تروریست های منطقه است و در خرابی و کشتار کشورهای عراق و سوریه نقش اساسی دارد و باید محاکمه شود .
آخرین اخبار