قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سازمان، ارگان یا اشخاص حقیقی یا حقوقی اجازه هیچ‌گونه دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت نداده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبد الرسول همتی قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مدتی است که پیامک‌هایی مبنی بر نصب نرم‌افزار دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت برای شهروندان ارسال می‌شود در حالی که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سازمان، ارگان یا احدی از اشخاص حقیقی یا حقوقی هیچ گونه اجازه دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت را نداده است.

وی اظهار داشت: نرم‌افزار‌های پرونده سلامت شخصی براساس توافق بین شهروندان، شرکت‌ها و استارت‌ آپ‌های سلامت است و درصورت اخذ رضایت کامل از شهروندان خدمت ارائه می‌دهند.

همتی ادامه داد: در حال حاضر سامانه‌ای به نام سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) در استان فارس و دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور راه‌اندازی و بخشی از اطلاعات سلامت جمعیت ایرانیان در این سامانه ثبت و تنها در اختیار پزشکان قرار دارد.

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام رقم ثبت بیش از ۴۳ میلیون خدمت در این سامانه گفت: در این خدمت جدید هر اقدامی در حوزه بهداشت برای افراد انجام می‌شود و اطلاعات هر فردی از نوزاد که تا فرد سالمند وارد سامانه می‌شود.

همتی بیان کرد: این سامانه کمک می‌کند تا پایش‌ها به صورت دقیق‌تر، به روز و لحظه‌ای باشد و برای اطلاع از نحوه کار سیستم نیازی نیست تمامی مراکز را بازرسی و اطلاعات را جمع‌آوری کنیم.
انتهای پیام/ر

پرونده الکترونیک سلامت تنها در اختیار علوم پزشکی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار