سهامداران «اپل»، از این شرکت خواستند نرم‌افزاری را برای مبارزه با اعتیاد نوجوانان به گوشی‌های آیفون طراحی کند.

درخواست از اپل برای طراحی نرم‌افزار مبارزه با اعتیاد به گوشی همراهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جانا پارتنرز» و صندوق بازنشستگی معلمان کالیفرنیا (CalSTRS) سهامداران شرکت تولید گوشی هوشمند اپل، از این شرکت خواسته‌اند برای مبارزه با اعتیاد جوانان به گوشی‌های آیفون اقدامی انجام دهند.

شرکت جانا که یک سهامدار فعال و CalSTRS که یکی از بزرگترین برنامه‌های بازنشستگی آمریکا هستند روز شنبه با ارسال نامه‌ای از شرکت اپل خواستند نرم‌افزاری را طراحی کند که خانواده‌ها با استفاده از آن بتوانند دسترسی فرزندانشان به تلفن همراه را محدود کنند. این دو شرکت همچنین از اپل خواستند تحقیقی درباره تاثیرات استفاده بیش از حد از گوشی بر سلامت روانی افراد انجام دهد.

شرکت اپل و CalSTRS هنوز در این باره اظهار نظر نکرده‌اند. گفته می‌شود جانا و CalSTRS در مجموع 2 میلیارد دلار از سهام اپل را به خود اختصاص می‌دهند. مسائل حقوق اجتماعی برای شرکت جانا بسیار مهم است و از شرکت‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری می‌کند می‌خواهد برخی تغییرات مالی را در جهت رفع این مسائل انجام دهند.

از آنجایی که خانواده‌های زیادی اعتیاد فرزندانشان به گوشی‌های موبایل را گزارش داده‌اند جانا و CalSTRS بر این باورند که اگر این شرکت نتواند به این موضوع رسیدگی کند، شهرت و سهامش صدمه می‌بیند.

شرکت «Common Sense Media» در سال 2016 یک نظرسنجی انجام داد که نتایج آن نشان داد نیمی از نوجوانان آمریکا به موبایل‌هایشان اعتیاد دارند و درباره فورا پاسخ دادن به پیام‌های تلفن همراهشان بسیار حساس هستند.

اعتیاد به گوشی همراه از زمانی که «سلنا گومز» 25 ساله، ستاره سابق شرکت «والت دیزنی» اعلام کرد مجبور است یک تور جهانی را برای درمان افسردگی و اعتماد به نفس پایین لغو کند، مورد توجه قرار گرفت. او این مشکلات را نتیجه اعتیادش به رسانه‌های اجتماعی و برنامه اشتراک عکس «اینستاگرام» می‌دانست.

انتهای پیام/

درخواست از اپل برای اتخاذ راهبردی به منظور مبارزه با اعتیاد به تلفن همراه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار