ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرات، با نمایش صدها عنوان کتاب از ناشران داخلی و ایرانی گشایش یافت.

ششمین نمایشگاه کتاب هرات افتتاح شد + تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرات، با نمایش صدها عنوان کتاب از ناشران داخلی و ایرانی گشایش یافت.

این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در 30 غرفه و بیش از 4500 عنوان و 45 هزار جلد کتاب توسط اداره اطلاعات و فرهنگ شهر هرات با همکاری اتحادیه ناشران کتاب و فروشندگان لوازم‌التحریر در صحن ادارۀ اطلاعات و فرهنگ افتتاح شد.

‌ ناشران افعانستانی حاضر در نمایشگاه جدیدترین کتب خود را به نمایش گذاشته اند.

 

ششمین نمایشگاه کتاب هرات افتتاح شد + تصاویر

در این نمایشگاه ۲ غرفه برای ناشرانی از جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شده است و موسسه فرهنگی هنری بوی انار سرخ با همکاری مجموعه پخش کتاب و محصولات فرهنگی دمیرچی نمایندگی ناشران ایران را در این نمایشگاه بر عهده دارند و جدیدترین کتاب ها از ناشرانی چون سمت، نی، مرکز، آموت، اطراف و انتشارات ققنوس به نمایش گذاشته اند تا نیازمندی های مردم را در قسمت دسترسی به منابع تازه و جدید هر چه بیشتر برطرف نمایند.

موسسه انار سرخ با همکاری مشترک با مجموعه دمیرچی پیش تر هم در نمایشگاه فروردین ماه در کابل نماینده ی بیش از 30 ناشر ایرانی در افعانستان بوده اند.

این مجموعه ها به صورت تخصصی صادرات کتاب ایرانی به افعانستان را بر عهده دارند و از اهداف انها میتوان به گسترش زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد.

ششمین نمایشگاه کتاب هرات افتتاح شد + تصاویر

سعید دمیرچی مدیر مجموعه پخش کتاب و محصولات فرهنگی دمیرچی و سید مجید سلطانی مدیر عامل موسسه انار سرخ امیدوار هستند با اقدامات صورت گرفته و همکاری های خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزارت اطلاعات و فرهنگ افعانستان بتوانند به زودی کتب ناشران افعانستانی را پس از کسب مجوزهای لازم جهت نزدیکی فرهنگ دو کشور و استفاده مهاجرین افغانستانی در ایران و در دسترس بودن منابع مناسب برای محققین و علاقمندان به حوزه افعانستان به ایران وارد کنند.

ششمین نمایشگاه کتاب هرات افتتاح شد + تصاویر

از دیگر اتفاقات خوب در برگزاری این نماشگاه با نظر به آمارهای بازدیدکنندگان دوره های قبل نشان می‌دهد که با برگزاری این نمایشگاه‌ها در سالهای گذشته، انگیزه و علاقه مندی مردم برای مطالعه بیشتر شده است.

در همین حال، سید رضا «حسینی میثم» مشاور ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مراکز پخش و انتشار کتاب را در رشد فرهنگ و ایجاد انگیزه برای مطالعه ارزشمند دانسته، تصریح کرد: تلاشهای ادارۀ اطلاعات و فرهنگ هرات در امر توسعه و گسترش امور فرهنگی به خصوص در قسمت کتاب و کتابخوانی باعث خواهد شد تا بسیاری از جوانان، نوجوانان و حتی کهنسالان برای پر کردن اوقات فراغتشان روی به مطالعه و کتابخوانی بیاورند.

گفتنی است این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز به روی علاقه‌مندان و بازدید کنندگان باز است.

ششمین نمایشگاه کتاب هرات افتتاح شد + تصاویر

ششمین نمایشگاه کتاب هرات افتتاح شد + تصاویر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار