به گزارش
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد كارت، مستندساز، سینمای كوتاه را دارای جایگاه مستقل دانست و در این رابطه گفت: روند رو به رشدی در این چند سال اخیر در تولید فیلمهای كوتاه و افزایش فیلمسازان تجربی داشتهایم ولی باید گفت همچنان از نبود یك سینمای مستقل كه بتواند مكانی برای گردهمایی مخاطبان و فیلمسازان باشد، رنج میبریم.
وی ادامه داد: در كشور ما فیلم كوتاه فقط محدود به برگزاری چند جشنواره شده است و در این زمینه چون از نظر اقتصادی خیلی در شرایط مطلوبی نیستیم، فیلمسازان خیلی در این فضا نمی مانند و بعد از مدتی به سراغ ساخت فیلم بلند میروند.
كارگردان مستند «آوانتاژ»، حضور اسپانسر در ساخت فیلمهای كوتاه را یكی از راههای ابقای این فیلمسازی دانست و گفت: جشنواره علاوه بر نمایش آثار فیلمسازان باید سعی كند تا با مهیا كردن حضور شركتهای فروش فیلم در ایام جشنواره باعث شود تا این حلقه مفقوده میان فیلمساز و پخش كننده فراهم شود تا اقتصاد این حوزه رونق بگیرد.
كارت تصریح كرد: رسیدن به این مرحله سخت است و نیاز به كار تیمی و حضور بازاریابان با استعداد كه هم در اقتصاد و هم در زمینه سینما حرفی برای گفتن دارند را می طلبد.
كارگردان مستند «خون مردگی» فیلمهایی در مدیوم 100 ثانیه را نیاز امروز جامعه شهری خواند و اظهار داشت: نقطه قوت این جشنواره این است كه شرایط كاری آسانتری را برای فیلمسازان فراهم كرده و می بینیم كه به واسطه این جشنواره پای خیلی از جوانها به دنیای فیلم سازی باز شده است.
كارت برگزاری جشنواره را یك كار سالانه دانست كه نیاز به استمرار دارد و در این خصوص عنوان كرد: در ایران جشنوارههای مهمی مثل فیلم كوتاه تهران و سینما حقیقت و فیلم 100 داریم كه در طول سال فعالیت میكنند، حمایت می كنند و آثار خود را برای مخاطبان به نمایش می گذارند. اما بی شمار جشنوارههایی هم هستند كه فقط برای ارائه بیلان كار و از جنبۀ نمایشی در صحنه حضور دارند كه این موضوع موفقیت آنها را تضمین نمی كند.
انتهای پیام/