مدیرکل سنجش مخاطب سازمان صداوسیما گفت: برنامه‌های صداوسیما در ایام نوروز ۷۲.۲ درصد مخاطب جذب کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان -  سید علی موسوی میر کلایی مدیر کل سنجش مخاطب سازمان صدا و سیما با حضور در استودیو شبکه خبر گفت: ما هفت نظر سنجی انجام دادیم که نتایج خوبی را از زحمات همکاران در معاونت‌های صدا، سیما و سیاسی سازمان داشتیم.

وی ادامه داد: این نظر سنجی‌ها به این شکل است که در هفته اول نوروز برنامه‌های ویژه تحویل سال را و سریال‌ها را و در هفته دوم برنامه‌های ویژه تحویل سال و برنامه‌هایی که در ایام نوروز پخش شد رصد کنیم.

موسوی افزود: در این دو سالی که تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان هست، سنجش برنامه‌ها قدری سخت‌تر است، چون باید هم ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان را پوشش داد و هم برنامه‌های نوروزی را ضمن این که امسال ما شب‌های قدر را هم داشتیم و برنامه‌های روز قدس را هم داشتیم، میزان استفاده از برنامه‌های صدا و سیما به طور کل امسال حدود ۷۳ درصد بود که درصد بسیار بالایی که از این میزان حدود ۴۹ میلیون نفر افرادی بودند که از برنامه‌های صدا و سیما استفاده کردند که این یک رکورد زنی در این حوزه است.

مدیر کل سنجش مخاطب سازمان صدا و سیما ادامه داد: سریال‌های پایتخت، جانان، قول مردونه و سریال‌های شبکه‌های تماشا و افق رتبه‌های برتر سریال‌ها را داشتند، و در بین برنامه‌های ویژه ایام نوروز هم مردان آهنین بیشترین مخاطب را داشت، ایرانگرد، پانتولیگ و برنامه شبکه مستند ودر شبکه نسیم هم برنامه ۱۰۰۱ برنامه‌های برتر نوروزی بودندکه مردم از ان‌ها استقبال کردند. ­

وی افزود: ما امسال یک رشد حدود ۵ درصدی نسبت به سال قبل و سال‌های گذشته در خصوص میزان مخاطبان برنامه‌های ماه مبارک تلویزیونی داشتیم که حدود ۳۸ میلیون نفر از این برنامه‌ها استفاده کردند، سنجش ما سنجش تلفنی و تبلتی در کل کشور است و گروه­ سنی ما هم افراد ۱۲ سال به بالا هستند لذا این آمار ما مربوط به اینها است ­.

موسوی افزود: در برنامه‌های افطار هم باز به نسبت سال گذشته رشد خوبی­ داشتیم، شبکه سه، شبکه استانی، شبکه چهار و یک شبکه‌های برتر ما در ویژه برنامه‌های افطار بودند که برنامه‌های محفل، زندگی پس از زندگی و برنامه یاد خدا و ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های استانی برنامه‌های برتر بودند، در خصوص برنامه‌های ویژه سحرشبکه‌های استانی، شبکه­ ۳ شبکه ۲ و شبکه­­ یک شبکه‌های برتر ما بودند، برنامه‌های ماه خدا، ویژه برنامه سحر شبکه‌های استانی و ماه من و سحر نشین برنامه‌های برتری بودند که از شبکه‌های مختلف سیما پخش شد.

مدیر کل سنجش مخاطب سازمان صدا و سیما ادامه داد: ما غیر از ویژه برنامه‌های افطار و سحر برنامه‌های ویژه ماه مبارک که در ایام دیگر و یا ساعت‌های دیگری پخش می‌شد نظر سنجی کردیم­ که برنامه سمت خدا، درس‌هایی از قرآن، جام رمضان و نجوای نجف برنامه‌های برتر ما بودند، هر ساله بخش‌هایی از برنامه‌هایی که رسانه ملی در تلویزیون ویژه ایام ماه مبارک دارد مثل ترتیل خوانی، سخنرانی‌های مذهبی و مناجات خوانی را هم رصد می‌کنیم که امسال این برنامه‌ها هم رشد خوبی داشتند، که شبکه سه در ترتیل خوانی، شبکه یک، قران و معارف و شبکه دو شبکه‌های برتر بودند، در سخنرانی‌های مذهبی شبکه سه، شبکه یک، ۲، شبکه استانی و قرآن و معارف شبکه‌های برتر ما بودند و در خصوص مناجات خوانی هم شبکه سه، شبکه یک، شبکه استانی و شبکه دو برترین شبکه‌های ما بودند.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز پویش‌هایی داشتیم، در ماه مبارک پویش «زندگی با آیه ها» را داشتیم که حدود ۱۵ میلیون نفر از این پویش بهره بردند و مشارکت داشتند، در رادیو هم در ایام ماه مبارک رمضان ما حدود ۱۵ میلیون در هفته اول و دوم میزان مخاطب متفاوت بود، شبکه استانی، شبکه جوان، شبکه قرآن، شبکه پیام شبکه‌های برتر رادیویی بودند و در ایام نوروز هم ما شبکه‌های رادیویی را رصد کردیم شبکه استانی، آوا، جوان و پیام شبکه‌های برتر ما در ایام نوروز بودند.

موسوی درباره برنامه‌های تحویل سال هم گفت: برنامه سال نو شبکه سه برنامه برتر ما بود، برنامه ویژه تحویل سال شبکه‌های استانی که جایگاه دوم را داشت، شبکه قران و معارف، شبکه دو و شبکه نسیم که­­ شبکه‌های برتر ما در خصوص ویژه برنامه‌های تحویل سال بودند.

وی افزود: حدود ۴۰ میلیون نفر آغاز سال را با­ فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص موضوع سال پای تلویزیون بودند، که این رصد آماری است که به طور زنده سنجش کردیم.

وی گفت: در هفته اول نوروز ما سریال مرهم، ذهن زیبا و مرز را داشتیم و در هفته دوم سریال پایتخت، جانان و قول مردونه و سریال‌هایی که از شبکه‌های تماشا و افق پخش شد سریال‌های برتر هفته اول و دوم بودند.

موسوی درباره شب‌های قدر هم گفت: میزان مخاطب ما در شب‌های قدر حدود ۳۵ میلیون نفربود، شبکه سه، استانی و شبکه‌های یک و دو­ شبکه‌های برتر ما در­ خصوص ویژه برنامه‌های شب قدر بودند، در خصوص روز قدس هم از شبکه‌های رادیویی شبکه استانی، شبکه آوا، ایران و پیام شبکه‌های برتر ما بودند، درباره شبکه‌های تلویزیون در روز قدس حدود ۳۱ میلیون استفاده کردند که­ شبکه‌های برتر شبکه یک، خبر، سه، دو و استانی بودند.

مدیر کل سنجش مخاطب سازمان صدا و سیما درباره محتوای برنامه‌های روز قدس هم گفت: در خصوص ایجاد همدلی و مشارکت نقش سازمان صدا و سیما حدود ۸۳ درصد بود، افزایش اطلاعات مخاطبان حدود ۷۷ درصد، نمایش حضور مردم در راهپیمایی روز قدس حدود ۷۷ درصد، ­­حمایت از جبهه مقاومت ۷۵ درصد و آگاهی نسبت به تحولات منطقه ۷۳ درصد نظر مخاطبان بود.

موسوی در پایان درباره پویش‌ها هم افزود: دو پویش به جز پویش زندگی با آیه‌ها رسانه ملی امسال کار کرد یکی پویش «نه به تصادف» و دیگری «شش دانگ برانیم» که در پویش نه به تصادف حدود ۲۵ میلیون نفر مشارکت داشتند و در پویش شش دانگ برانیم حدود ۱۴ میلیون نفر مشارکت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار