رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: اشتغال دانشجویان در جامعه در گرو نگاه فناورانه دانشگاه‌ها است و این مراکز آموزشی باید به سمت فناور شدن گام بردارند.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کشورهای پیشرفته دنیا، اگر در ارتباط با مسائل اقتصادی، پیشرفتی داشتند به دلیل فعالیت در زمینه فناوری است همانطور که دانشگاه MIT امریکا، هم‌اکنون 25 هزار شرکت دانش‌بنیان تأسیس کرده و به‌واسطه این شرکت‌ها که در زمینه فناوری فعالیت می‌کنند، سه میلیون و نیم شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به رویداد ملی اینوتک سلامت در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: این همایش مانند همایش‌های معمول نیست بلکه سعی می‌کند تا برای علاقه‌مندان و فناوران حوزه سلامت، جنبه آموزش عملی داشته باشد و مشکلات آنان را در مسیر فناوری، به حداقل برساند.

گفتنی است؛ دومین رویداد ملی اینوتک سلامت، در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با همکاری مشترک مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، وزارت بهداشت، جهاد دانشگاهی و ده‌ها مرکز علمی دیگر، از 19 لغایت 21 آبان ماه جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می‌شود.

خرم خورشید اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، مسئولان و مردم نیز به اهمیت فناوری و تبدیل علم به ثروت پی برده‌اند و به‌خوبی می‌دانند که یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، جهت‌دهی به سمت فناوری و  توسعه آن است که برگزاری دومین اینوتک سلامت، به‌عنوان رویدادی ملی، در جهت تحقق این هدف است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وجوه فناوری، مربوط به سلامت است، گفت: با توجه به وظیفه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و پژوهشگاه ابن سینا، فعالیت بر فناوری‌های سلامت استوار است که شامل تولید دارو، واکسن، تجهیزات پزشکی و توانبخشی، انواع کیت‌های تشخیصی، طب سنتی و بیوفرماتیک پزشکی می‌شود که سیستم بهداشت و درمان کشور به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه در ارتباط با این حوزه نیست و باید تمام ارگان‌های مربوط، درگیر فعالیت و تولید در این حوزه شوند.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین افزود: اسناد بالادستی مانند برنامه پنج‌ساله توسعه کشور، سند جامع علمی کشور، نظام جامع سلامت، چشم‌انداز  1400 و سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز دارای اهداف بسیار بزرگی هستند که برای رسیدن به آنها، همکاری مشترک بین ارگان‌های مختلف ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف مربوط به این اسناد، کارهای زیادی باید انجام شود اما یکی از آنها، فرهنگ‌سازی و آموزش است که در همین ارتباط، کنگره‌ها و همایش‌های بسیاری برگزار می‌شود و برگزاری دومین اینوتک سلامت، نیز از جمله این فعالیت‌ها است که امیدواریم نتایج آن، به‌صورت عملی و کاربردی، وارد حوزه فناوری کشور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار