جای خالی كمپ‌های رايگان ترک اعتياد برای زنان؛

حدود هزار و پانصد زن بی‌خانمان و 274 مادر باردار معتاد در تهران شناسايی شدند

رييس كميته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: حدود هزار و 500 زن و 274 زن باردار معتاد در شهر تهران شناسايی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه دانشور رييس كميته اجتماعي شوراي شهر تهران  در حاشيه سمپوزيوم تخصصي كودك، خانواده و اعتياد امروز در مركز طبي كودكان با اشاره به افزايش اعتياد در زنان  گفت: متاسفانه تعداد زنان  جوان در سنين باروري كه به اعتياد روي مي  آورند، در تهران وشهرستان ها در حال افزايش است و ما در كميته اجتماعي شوراي شهر تهران حدود ١٥٠٠ زن بي خانمان و كارتن خواب را كه ٩٠ درصد در سنين باروري هستند و ٢٧٤ مادر باردار را در تهران شناسايي كرده ايم.

وي با بيان اينكه حلقه مفقوده در بحث ترك اعتياد زنان  نبود كمپ هاي اعتياد رايگان است ، افزود: به دليل اينكه زن هاي بي خانمان و كارتن خواب  از نظر فقري در پايين ترين سطح ممكن زندگي قرار دارند به همين دليل لزوم كمپ رايگان ترك براي خدمت رساني بسيار حائز اهميت و مهم است.

رييس كميته اجتماعي شوراي شهر تهران عنوان  با اشاره به مادران باردارو شيرده كه گرفتار اعتياد شده اند، گفت: متاسفانه براي اين افراد  به دليل شرايط خاص نياز به مراكز تخصصي براي ترك است كه متاسفانه اين چنين مركزي در كشور وجود ندارد و ما زيرساخت هاي لازم براي ساماندهي اين موارد را نداريم.

دانشور افزود: در ١٠ سال پيش ميزان شيوع اعتياد زنان به موادمخدر به اين ميزان نبود و اغلب آن ها به مواد مخدر سنتي مانند ترياك اعتياد داشتند اما امروز زنان به سمت موادمخدر صنعتي روي آورده اند.

وي با اشاره به اقدامات شوراي شهر در اين زمينه گفت: در گذشته ما فقط مركز ترك اجباري لويزان را داشتيم اما مي دانيم كه ترك اجباري موفق نبوده و از طرفي اين مركز پاسخگوي اين تعداد زن بي خانمان و كارتن خواب نيست. 

دانشور افزود: ما در شوراي شهر يك گرم خانه در محدوده چيتگر و مركز بهاران براي زنان ترك كرده را راه اندازي كرده ايم اما در اين بين جاي كمپ ترك  اعتياد  كه از طرف ستاد مبارزه مواد مخدر بايد راه اندازي شود خالي است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.