ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که ناگزیر از بهره‌گیری اینترنت و فضاهای مجازی هستیم و به طور ناخواسته درگیر این موضوع شده‌ایم.

جعفر ابراهیمی شاعر و نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به جشنواره ایران ساخت اظهار داشت: شبکه های مجازی مانند شمشیر دو لبه هستند که باید در کنار مزیت هایی که دارند به مضرات آنها نیز توجه شود و نباید در استفاده از این فضاها زیاده‌روی شود.

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره هایی همچون جشنواره «ایران ساخت»، نوعی اخطار و هشدار با خود به همراه دارد و آن هم این است که متوجه خطرهای فضاهای مجازی و صدمه هایی که ممکن است به دنیای فرزندانمان وارد شود، باشیم.

ابراهیمی عنوان کرد: ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که ناگزیر از بهره‌گیری اینترنت و فضاهای مجازی هستیم و به طور ناخواسته درگیر این موضوع شده ایم که این مسئله در بزرگترها  نیز وجود دارد و همه ما به خوبی از خطرهای فضاهای مجازی کم و بیش اطلاع داریم به همین دلیل هرکسی باید به سهم خود باید بکوشد تا این خطرها و صدمه ها را به حداقل برساند.

این شاعر و نویسنده ادامه داد: احساس می کنم برگزاری چنین جشنواره‌ای حرکت خوب و مبارکی است و جای آن تاکنون در کشورمان خالی بوده است و  به نظر من این اقدام می تواند روح تولید کالای دانش‌بنیان و باکیفیت ایرانی را در کشور زنده کند.

وی گفت: ایجاد کلید واژه هایی در این گونه مطالب که کودک و نوجوان خواسته یا ناخواسته وارد فضاهای فرهنگی و ادبی هنری بشود، مفید است. دشمنان فرهنگ ایرانی اسلامی با ترفندهای مشابه نوجوانان را وارد فضاهای دلخواه خود می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار