رییس سیزدهمین کنگره بین المللی MS گفت: راهنمای بالینی روش‌های تشخیصی و درمانی بیماری MS براساس آخرین یافته های روز دنیا در این کنگره ارائه می‌شود.

محمد علی صحرائیان نایب رییس انجمن MS و رییس سیزدهمین کنگره بین المللی MS، در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: اولین راهنمای بالینی (گاید لاین) بیماری MS در سال 86 تدوین شد اما باتوجه به تغییر روش‌های درمانی این حوزه و ورود داروهای نوین، مجددا بررسی و تغییر یافته که در کنگره امسال مطرح می شود.

وی تصریح کرد: در گایدلاین جدید راهکارهای تشخیصی و یافته های جدید پیرامون تشخیص سریع تر، انواع MS و طبقه بندی جدید این بیماری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت راه‌کارهای درمانی بیماری MS در دنیا و چگونگی بومی سازی آن در ایران برای متخصصین این حوزه ارائه می شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیوه های درمانی MS را در کشورهای دنیا متفاوت دانست و افزود: با توجه به تفاوت های درمانی، رسیدن به یک شیوه استاندارد و مورد تایید صاحب نظران این حوزه در کشور انجام شده و راهکارهای تشخیصی و درمانی MS در ایران تدوین و آماده ارائه شده است.

صحرائیان با بیان اینکه گایدلاین جدید به تشخیص سریع بیماری و استفاده از درمان های مناسب در مراحل اولیه تاکید دارد، بیان کرد: با توجه به تقسیم بندی داروها به رده های مختلف، جایگاه مصرف هریک از آنها برای مراحل مختلف بیماری طی روزهای کنگره توضیح داده می شود.

وی از ارائه گایدلاین جدید درمان بیماری MS در کنگره سیزدهم خبر داد و یادآور شد: تمام راهکارهای جدید و درمانی بیماران MS  از شروع بیماری، نحوه تشخیص، روش انتخاب دارو و چگونگی استفاده از آنها در این کنگره برای همکاران ارائه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار