مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق سوخت گفت: درحال حاضر گمرک «شهید رجایی» به تنهایی 60 درصد واردات کشور را پوشش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛قاسم خورشیدی با اشاره به وجود 158 گمرک در کشورگفت: این تعداد بسیار گمرک در حالی است که بیش از 90 درصد صادرات و واردات کشور تنها از 10 گمرک انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تونستیم میزان قاچاق را از 25 میلیارد دلار در سال 1392 به 15.5 میلیارد دلار در سال گذشته برسانیم گفت: از طرف دیگر کشفیات قاچاق سالانه در حال افزایش است، بطوری که تنها ارزش کشفیات قاچاق نیروی انتظامی از 98 میلیارد تومان سال 1392 به 1800 میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

 وی افزود: در مجموع ارزش کشفیات قاچاق کشور در سال گذشته در حوزه فعالیت تمام دستگاه‌های کاشف پنج هزار میلیارد تومان بوده است و رقم کشفیات قاچاق مکشوفه کشور نیز در هفت ماهه سال جاری بیش از هفت هزار میلیاد تومان  است.


وی با بیان اینکه اموال قاچاق کشف شده ابتدا باید با محوریت صادرات به فروش برسد، گفت: در گام بعدی در صورت عدم فروش صادرات محور، این کالاها باید همگی امحاء شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید هیچ گونه کالای قاچاق کشف شده وارد بازار داخلی شود، گفت: همه کالاهای قاچاق کشف شده در صورت عدم صادرات باید امحاء شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.