با موافقت الحاق ۳۹۶ هکتار زمین به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری، این مصوبه به معنی رفع مهم‌ترین مانع برای ساخت مسکن در استان یعنی تأمین زمین است.

خسرو دانشجو، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در نشست این شورا گفت: موضوع الحاق ۱۷۱ هکتار زمین موسوم به «پشته‌کش» و الحاق ۲۰۴ هکتار زمین موسوم به «چشمه روضان» به محدوده شهر کرمانشاه برای نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت. با در نظر گرفتن ملاحظات اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری، رعایت صورت‌جلسه کمیته فنی و همچنین افق جمعیتی و نیاز شهر، با الحاق این زمین ها به محدوده شهر کرمانشاه برای تولید مسکن موافقت شد.

وی افزود: همچنین موضوع الحاق ۲۱ هکتار به محدوده شهر جوانرود برای نهضت ملی مسکن بررسی و با لحاظ ملاحظات زیست محیطی و نیاز شهر به تولید مسکن، این الحاق نیز تصویب شد.

با این مصوبه، ۳۹۶ هکتار زمین جدید به محدوده شهرهای کرمانشاه و جوانرود برای اجرای نهضت ملی مسکن، تفرجگاه و رونق گردشگری الحاق و مهم‌ترین مانع برای ساخت مسکن در استان یعنی تأمین زمین، رفع شد.

با توجه به ارزشمند شدن زمین‌های الحاقی به شهر و درآمدزایی قابل‌توجه آنها برای دولت، اکنون زمینه مناسبی برای تکمیل نهضت ملی مسکن و خانه‌دار کردن مردم استان فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.