مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از پرداخت سه هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در روز گذشته به گندمکاران استان خبر داد و گفت: تاکنون هشت هزار و ۴۸۹ میلیارد تومان به کشاورزان گندمکار کرمانشاهی معادل ۵۸ درصد کل مطالبات آنها پرداخت شده است.

علی ملکشاهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از رکورد خرید تضمینی گندم برای دومین سال متوالی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۸۲۴ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان هم استانی خریداری شده در حالی که این میزان در سال گذشته ۸۰۸ هزار تن بود.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در اکثر مناطق استان به پایان رسیده است، گفت، اما سیلو‌های دولتی شهرستان‌های اسلام آباد غرب، کرمانشاه، هرسین و سنقر و کلیایی همچنان آماده تحویل گیری محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ مصوب خرید تضمینی است.

ملکشاهی در خصوص رکورد شکنی خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه اظهار کرد: طبق آمار‌های موجود امسال رکورد ۳۰ ساله خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه شکسته شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با معرفی استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور بیان کرد: با همت کشاورزان و برنامه ریزی مسوولان سازمان جهاد کشاورزی استان، کرمانشاه بعد از استان‌های خوزستان، کردستان، گلستان و فارس در رتبه پنجم قرار دارد.

ملکشاهی در خصوص کُندی پرداخت مطالبات گندمکاران تشریح کرد: با توجه به تغییر دولت، پرداخت مطالبات گندمکاران با مشکلاتی مواجه شده، اما با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تاکیدات مقام معظم رهبری در پیگیری مطالبات کشاورزان، خوشبختانه اولین گام دولت در راستای پرداخت حمایت از کشاورزان محکم برداشته شد و طی ۲ روز گذشته بیش از سه هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران کرمانشاهی پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.