یک واحد صنعتی در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه با استفاده از دورریز‌های طبیعت که به وفور در منطقه زاگرس یافت می‌شود، توانسته محصولی با ارزش را برای کشورمان تولید کند.

مسئولان کارخانه با استفاده از ماده معدنی کربنات کلسیم توانسته‌اند کاغذ سنگی را به جای کاغذ سلولزی تولید کنند صاحبان این مجموعه سالانه ۱۲ تا ۱۴ هزار تن انواع کاغذ نوشت افزار کاغذ‌های مخمل کاغذ دیواری و پارچه مخمل را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند. برای تولید یک تن کاغذ خام تا پیش از این ۲۰ اصل درخت باید قطع می‌شد آمار‌ها نشان می‌دهد سالانه ۱۵ میلیون تن درخت برای تولید کاغذ قطع می‌شود.

آنها توانسته‌اند با ماده اولیه کربنات کلسیم که کاملاً قابل بازیافت است و قیمت چندانی ندارد و جز دورریز‌های طبیعت محسوب می‌شود محصولات با ارزشی را تولید کنند مزیت کاغذ سنگی ضد آب، انعطاف پذیر، سازگار با محیط زیست، بدون پسماند و قابل استفاده در محیط‌های مرطوب است.در این واحد صنعتی ۱۵۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول به کارند و برای راه‌اندازی آن ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است این مجموعه در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد.

آنها برای اولین بار کاغذ دیواری مخمل را در کشور به تولید رسانده‌اند. آنها توانستند برای سه چالش اصلی صنعت کاغذ یعنی قطع درخت پساب و مصرف آب زیاد راه حل پیدا کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

برچسب ها: صنعت کاغذ ، کاغذ سنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.