رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام رایگان دوره‌های بازی‌سازی در مرکز گیم و انیمیشن پارک علم و فناوری استان خبر داد.

سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: دوره‌های رایگان بازی سازی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ شهریور از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر در طبقه ۱۱ برج فناوری برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند جهت ثبت نام به سایت kti.ir و اطلاعیه شماره ۶۰۹ مراجعه کنند.

وی بازی سازی را قدم به دنیای کسب درآمد برای جوانان و نوجوانان دانست و گفت: امروز حداقل ۱۰ شرکت با ۷۰ متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بنا داریم در مرکز گیم و انیمیشن ۵۰ نفر را در قالب ۲۰ گروه سازمان دهی کنیم تا هر کدام بتوانند تیم تخصصی خود را تشکیل داده و در بازه زمانی ۲ ساله بیش از ۳۰۰ نفر از استان کرمانشاه در این حوزه فعالیت کنند.

وی مزیت این حوزه را اتصال به بازار‌های بین المللی و کسب درآمد ارزی عنوان کرد و افزود: هرکدام از این افراد به مرور زمان و با انجام دادن پروژه‌های مختلف ارتقاء پیدا می‌کنند و محصولات و تولیدات خود را در بازار‌های بین المللی به فروش می‌رسانند بطوریکه امروز برای تولید یک دقیقه انیمیشن حداقل ۲۵۰ دلار دستمزد پرداخت می‌شود و جوانان با ارتقای کیفیت کار خود تا ۱۰ برابر این مبلغ هم می‌توانند محصولاتشان را به فروش رسانند.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون برخی شرکت‌های استان از کشور‌های اروپایی و آمریکایی سفارش گیم و انیمیشن دارند، تصریح کرد: این بازار به شدت گسترده است و افرادی که در این حوزه دانش و مهارت کافی دارند دغدغه شغل ندارند و این در حالیست که بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی ما هم تمایل دارند در این حوزه ورود کرده و آموزش‌های لازم را ببینند.

آزادی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در این حوزه به مراتب کمتر از سایر حوزه‌ها است گفت: اگر در سایر بخش‌ها ۲ میلیارد تومان برای ایجاد شغل نیاز است در حوزه گیم و انیمیشن با حدود ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد و در عین حال افرادی متخصص در این حوزه را تربیت کرد تا بتوانند با تولید محصول و ارائه به بازار‌های جهانی سود قابل توجهی کسب کنند.

برچسب ها: بازی سازی ، گیم نت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.