رقابت ۳۱ هزار و ۷۱۲ داوطلب مرحله دوم کنکور سراسری از صبح امروز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در ۱۹ حوزه امتحانی استان کرمانشاه آغاز شد.

مرحله دوم کنکور سراسری امسال در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیر ماه در حالی برگزار شده است که تعداد داوطلبان نسبت به مرحله اول ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تعداد داوطلبان مرد استان کرمانشاه، ۱۱ هزار و ۹۷۹ نفر و داوطلبان زن در این مرحله ۱۹ هزار و ۷۳۳ نفر معادل ۶۲ درصد متقاضیان است و لازم به ذکر است امتحانات کنکور در ۱۴ شهرستان استان برگزار می‌شود که ۶ حوزه آن در شهر کرمانشاه و دانشگاه‌های آزاد، صنعتی، رازی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش است.

براساس گفته مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه ۵۸ درصد داوطلبان کنکور نوبت دوم استان کرمانشاه در رشته تجربی قرار دارند به همین خاطر روز جمعه ۲۲ تیرماه امتحانات این گروه در تمام حوزه‌ها برگزار می‌شود. هفت درصد داوطلبان نوبت دوم کنکور استان کرمانشاه در رشته ریاضی و ۲۷ درصد در رشته انسانی هستند که صبح روز پنجشنبه در حوزه‌های امتحانی این گروه امتحان می‌دهند.

«اسماعیل میرزایی قلعه» همچنین اضافه کرد که گروه زبان‌های خارجی پنج درصد و هنر سه درصد داوطلبان کنکور نوبت دوم استان را تشکیل می‌دهند که ظهر روز پنجشنبه امتحانات آنها برگزار می‌شود.

به گفته او دانشگاه رازی کرمانشاه با ۱۲ حوزه داخلی صبح روز پنجشنبه میزبان سه هزار و ۶۵۱ داوطلب رشته انسانی، ظهر پنجشنبه هزار و ۴۲۱ متقاضی رشته هنر و زبان‌های خارجی و همچنین صبح روز جمعه ۲۲ تیرماه سه هزار و ۵۰۰ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.