مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آمادگی چهار فروند بالگرد برای مهار آتش‌سوزی ارتفاعات کچل گیلانغرب خبر داد.

 افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: از روز گذشته ۲ منطقه شهرستان گیلانغرب شامل بخش گواور و دهستان چله دچار آتش سوزی شده است.

وی اظهار کرد: با وقوع آتش سوزی نیرو‌های مردمی و محلی و دستگاه‌ها با ادوات و تجهیزات پای کار بودند که از ساعت ۱۵ امروز یک دستگاه بالگرد هلی برد جمعیت هلال احمر به منظور جابجایی نیرو‌ها به منطقه اعزام شده و ۲ دستگاه بالگرد دیگر نیز آماده باش در هوانیروز کرمانشاه مستقر است که در صورت اعلام فرماندار گیلانغرب به منطقه دچار بحران اعزام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: یک دستگاه بالگرد آب پاش نیز هم اکنون از خوزستان اعزام شده و در استان ایلام در حال سوخت گیری است که تا ساعتی دیگر کار آب پاشی مناطق دچار آتش سوزی را انجام می‌دهند.

یگانه اضافه کرد: در منطقه ریجاب شهرستان دالاهو نیز آتش سوزی دیگری رخ داده که نیرو‌ها در محل حادثه حضور دارند و در حال مهار و خاموش کردن این نقطه هستند که بخشی مهار شده است.

وی از مردم خواست به محض وقوع آتش سوزی در منطقه تلاش کنند آتش را خاموش کرده و در همان لحظات ابتدایی به مدیریت بحران اطلاع رسانی کنند که شاهد گسترده شدن آن نباشیم تا پیک گرما را پشت سر بگذاریم.

او در خصوص میزان خسارات وارد شده بر اثر آتش سوزی مناطق گیلانغرب گفت: مراتع این منطقه معمولا فقیر است و آسیب زیادی به درختان وارد نشده ولی با برآورد کارشناسان بعد از مهار آتش به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

فرماندار گیلانغرب  افزود: این آتش سوزی از روز گذشته در دامنه ارتفاعات کچل از توابع دهستان چله در بخش مرکزی گیلانغرب و در سه نقطه از ساعاتی قبل آغاز شده که با وجود گستردگی محدوده دچار حریق، نیرو‌ها به منظور مهار آتش سوزی حضوری فعال دارند.

علیرضا نظری افزود: ۲۰ تیم مختلف با ۳۰ دستگاه دمنده، مجموعه ستاد بحران و نیرو‌های مردمی و امدادی، انجمن سبز، دهیاران، نیرو‌های نظامی و جمعی از مردم با مجموعه تجهیزات و ادوات و ماشین‌های آتش نشانی در محل حادثه حضور یافته اند و مشغول مهار آتش هستند.

 از ابتدای وقوع آتش سوزی‌ها طی امسال در شهرستان گیلانغرب بیش از ۲۵۰ هکتار از مراتع و جنگل‌ها و ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.