سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : کوله‌بری قانونی نیست، اما یک الزام امنیتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛خورشیدی ادامه داد: از مهر تا اسفند سال گذشته این موضوع جمع شد، اما با صحبت‌هایی که مسئولین استان‌های مرزی در خصوص بحث معیشت مردم مرز نشین مطرح کردند اجازه داده شد از فروردین تا خرداد ماه سال جاری این روند ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که معیشت مرزنشینان با تقویت تعاونی‌ها از طریق افزایش صادرات تامین شود.

خورشیدی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری با شنیدن موضوع کوله‌بران اعلام کردند که منظور ایشان از مبارزه با قاچاق کالا مبارزه با قاچاق کالای سازمان یافته است نه مبارزه با کوله بری که برای معیشت خود فعالیت می‌کند  و متاسفانه برخی از این فرمایشات مقام معظم رهبری سوءاستفاده می‌کنند و قطعا برداشت نادرستی از فرمایشات مقام معظم رهبری داشته اند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در حال حاضر 12 بازارچه مختلف کوله‌بری در استان‌های کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی داریم و بنابر آمار رسمی حدود 37 هزار «کوله‌بر» در آنها فعال هستند.

وی تصریح کرد: طبق محاسبات انجام شده با فعالیت هر کوله‌بر بصورت چهار نوبت در هر هفته، از این طریق تنها 1.8 میلیارد دلار کالا در سال وارد کشور می‌شود و این درحالیست که دستمزد هر کوله‌بر در هر بار تنها 25 هزار تومان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.