یک وبسایت خبری کانادایی از افزایش 3 میلیون نفری جمعیت فقیر روسیه طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت خبری سی‌بی‌سی کانادا، با ادامه رکود اقتصادی در روسیه، سال گذشته 3 میلیون شهروند روس دیگر زیر خط فقر قرار گرفتند تا جمعیت فقیر این کشور به 19 میلیون نفر برسد. این آمار بدین معنی است که سال گذشته درآمد ماهانه 3 میلیون شهروند روس دیگر به زیر 9452 روبل (180 دلار) سقوط کرد.

این وبسایت خبری در ادامه نوشت: «افزایش جمعیت فقیر روسیه اکنون به بالاترین رکورد خود در یک دهه اخیر رسیده و آکادمی دانشمندان روسیه در حال حاضر نرخ فقر در این کشور را 25 درصد اعلام کرده است.»

به اعتقاد برخی تحلیلگران، شرایط اقتصادی کنونی روسیه یادآور دهه 1990 میلادی است که با سقوط اتحاد جماهیر شوروی سابق، کاهش شدید دستمزدها 29 درصد جمعیت این کشور را زیر خط فقر قرار داد.

در ادامه این گزارش آمده است: اقتصاد روسیه به شدت متکی به نفت است و به همین دلیل، کاهش بهای جهانی نفت خام در کنار تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی که در پی مداخله نظامی این کشور در اوکراین و الحاق کریمه به خاک خود گریبان این کشور را گرفت، شرایط اقتصادی دشواری را پیش روی آن قرار داده است.

ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – نیز هفته گذشته در یک کنگره بزرگ مهندسی در مسکو اذعان کرد کشورش با چالش‌های جدی اقتصادی مواجه شده و میزان سرمایه‌گذاری و تقاضا برای تولید نیز به شدت کاهش یافته است.

میانگین نرخ تورم در روسیه سال گذشته با بیش از دو برابر افزایش به 15.5 درصد رسید؛ اما دولت این کشور موفق شد در ماه مارس سال جاری دوباره آن را به 7.3 درصد کاهش دهد. با این وجود، میزان درآمدها در این کشور دست‌کم 10 درصد و ارزش پول آن نیز حدود 50 درصد کاهش یافته است.

روسیه برای فرار از بحران کنونی، میزان تولید نفت خود را به بالاترین سطح ممکن افزایش داده است؛ اما با بهای کنونی نفت که کمتر از 50 دلار در هر بشکه است، دولت این کشور باز هم مجبور به کاهش بودجه و هزینه‌های جاری خود شده است.

طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده، بیشتر مردم روسیه، غرب را مسئول شرایط اقتصادی کنونی کشورشان می‌دانند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
فقر در روسیه چندان مربوط به مشکلات اقتصادی نمی شود بلکه نتیجه نوعی فراموشی سیاسی است. باید به روشنی این موضوع مطرح شود.
پتانسیل مبارزه با این فقر وجود دارد زیرا روسیه چهارمین کشور ثروتمند دنیا هست. اما مشکلات عدیده ای در زمینه توزیع ثروت در این زمان رونق اقتصادی داریم.
انجمنها اعتقاد دارند باید میزان کمک های تامین اجتماعی افزایش یابد و در برنامه های کمک به افراد بیکار تحول ایجاد شود.
براساس آمارها افراد بیکار، خانواده های تک والدینی، مادران مجرد، بازنشستگان و بسیاری از افراد زیر سن قانونی بیش از دیگران زیر خط فقر قرار دارند. آمار درست 11 درصد است که 60 درصد ذرآمد متوسط ماهانه یعنی 1600 دلار است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اول می گویند 25 درصد 180 میلیون فقیراند و بعد می گویند 19میلیون نفر فقیر دارند. دروغ که شاخ و دم ندارد.... روبل از56 به 65 رسید یعنی 9 روبل بعد کاهش ارزش تا 50 درصد.... یعنی عاشق آمار کانادایی شدم....
آخرین اخبار