لاوروف: اظهاراتی که از دهان سران ترکیه بیان می‌شود غیرقابل قبول است/ترکیه در قره‌باغ بدنبال جنگ بود

وزیر امورخارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد اظهارات سران ترکیه در مورد بحران قره‌باغ، جنگ‌طلبانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ "سرگئی لاوروف،" وزیر امورخارجه روسیه می‌گوید اظهارات سران ترکیه در مورد بحران قره باغ، جنگ‌طلبانه است.

لاوروف، روز جمعه گفت: «باور دارم اظهاراتی که از دهان سران ترکیه بیان می‌شود کاملا غیرقابل قبول است به یک دلیل ساده... این صدا نه برای صلح بلکه برای جنگ بود.»

وزیر خارجه روسیه افزود اظهارات مقامات ترکیه «صدایی برای حل مناقشه با استفاده از نیروی نظامی بود (که) در تضاد با مواضع رؤسای گروه مینسکِ سازمان امنیت و همکاری اروپا و جامعه جهانی است.»

ماه ‌گذشته تشدید درگیری‌ها میان سربازان جمهوری آذربایجان و نیروهای ارمنی در منطقۀ قره باغ منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از هر دو طرف شد.

این درگیری‌های مرگبار از 14 فروردین 1395 آغاز شد و در نهایت از تاریخ 17 فروردین و پس از گذشت چند روز درگیری، آتش‌بس شکننده‌ای به میانجیگری روسیه در منطقۀ قره باغ برقرار شد.

با وجود اینکه جامعه جهانی و همچنین "بان کی مون،" دبیرکل سازمان ملل متحد «توقف فوری درگیری‌ها» میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را خواستار شد، ترکیه اولین کشوری بود که به آشکارا حمایت خود را از باکو در این مناقشه مرگبار اعلام کرد.

اندکی پس از آغاز درگیری‌ها، "رجب طیب اردوغان،" رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با "الهام علی اف،" همتای آذری خود از کشته شدن سربازان جمهوری آذربایجان در مرز قره باغ ابراز تاسف کرد.

دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رئیس جمهور ترکیه حمایت و همبستگی خود را در رابطه به حوادث مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بیان و تاکید کرده است که مردم ترکیه همیشه با مردم آذربایجان خواهند بود.»

به گزارش روزنامه آکشام چاپ ترکیه، اردوغان همچنین گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را به انفعال در حل مناقشه قره باغ کوهستانی متهم کرده است.

عصمت ییلماز، وزیر دفاع ترکیه نیز با ذاکر حسن اف، همتای آذری خود تلفنی گفتگو کرد و گفت آنکارا در مناقشه قره باغ از باکو در مقابل ایروان حمایت می‌کند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار