قوانین مهاجرت، محور سخنرانی‌های نامزدهای انتخابات آمریکا

نامزدهای انتخابات آمریکا قوانین مهاجرت را محور سخنرانی‌های خود قرار داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، رقابت‌های انتخاباتی جمهوری‌خواهان آمریکا وارد دور تازه‌ای شده و نامزدهای این حزب بر مسائل مرتبط با پناهجویان تمرکز دارند. احتمالاً مانور روی این مسئله به مدت یک ماه و تا انتخابات کارولینای جنوبی طول بکشد. تأکید بر امنیت مرزها، محور سخنرانی‌ها خواهد بود.

نامزدهای جمهوری‌خواه آمریکا بویژه «دونالد ترامپ» پیشنهاد‌هایی ستیزه‌جویانه مطرح کرده‌اند. آنها از ساخت یک دیوار در مرز مکزیک برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا و رد کردن پناهجویان سوری -حتی بچه‌های 5 ساله- حمایت می‌کنند.

با اینکه سران حزب‌ها امیدوار بودند پس از انتخابات آیووا تمرکز از روی مسائل مرتبط با مهاجران برداشته شود، با پرداختن دونالد ترامپ به این موضوع هنوز هم سخنرانی‌ها بر این محور می‌چرخد.

آنچه محافظه‌کاران «عفو عمومی» می‌نامند، نامزدهای انتخاباتی را به دو گروه تقسیم کرده است: گروه اول که ترامپ و تد کروز را شامل می‌شود به هیچ وجه قانونی شدن مهاجرت مستند نشده را نمی‌پذیرند. گروه دوم شامل «مارکو روبیو» و «جب بوش» می‌شود. این گروه مایلند سختگیری بیشتری در خصوص مهاجرت غیرقانونی اعمال شود؛ اما قانونی بودن اقامت کسانی که به طور غیرقانونی در کشور هستند، لغو نشود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار