مدیران شرکت‌های نفتی آمریکا سال گذشته امید زیادی به جب بوش، برادر و فرزند دو رئیس جمهور پیشین آمریکا، بسته بودند؛ ولی گویا امسال باید تغییر عقیده بدهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر پایه بررسی هایی که رویترز در زمینه هزینه کرد، رقابتهای انتخاباتی آمریکا انجام داده، مدیران اجرایی صنعت نفت و گاز آمریکا بر سر نامزد ریاست جمهوری جمهوریخواهان، جب بوش، شرط کلانی بستند و بیش از همه رقیبان او روی هم، در راه رسیدن او به کاخ سفید پول خرج کردند. البته این داستانِِ سال گذشته بود. 

اکنون بوش با چیزی روبرو شده که برای استراتژیست ها و اهدا کنندگان این حزب در انتخابات ایالتی جمهوریخواهان در کارولینای جنوبی لحظه برد یا باخت است. نظرسنجی ها نشان می دهد که جایگاه او تک رقمی است. 

استراتژیست ها می گویند که اگر بوش نتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد به او فشار خواهند آورد تا کنار بکشد و به این ترتیب، پول نفت دنبال آدم تازه ای خواهد گشت. 

ذینفعان برجسته در رقابتهای جمهوریخواهان ترد کروز، سناتور تگزاس، و مارکو روبیو، سناتور فلوریدا، خواهند بود. این دو نامزد پس از بوش بیشترین دریافتی را از صنعت نفت و گاز داشته اند. 

هنگامی که بوش سال گذشته برای رسیدن به کاخ سفید گام به رقابتها گذاشت، بخش نفت او را انتخابی طبیعی قلمداد کرد؛ چرا که او پسر و برادر دو رئیس جمهور پیشین آمریکا بود و از خانواده ای اهل غرب تگزاس با تاریخچه ای از پیوند نزدیک با صنعت نفت آمده بود. 

انتخابات امسال برای مدیران نفت و گاز به خاطر افت گسترده بهای انرژی که از سودهایشان کاسته اهمیت حیاتی دارد. آنها نگران این هستند که یک رئیس جمهور دموکرات به سخت گیری در زمینه حفاری ها و آلاینده های کربنی که رئیس جمهور، باراک اوباما، آغازگر آن بوده دامن بزند.

تاکنون مدیران شرکتهای نفت و گاز، همچون یک گروه، در پشتیبانی از نامزدها نزدیک به 3.2 میلیون دلار هزینه کرده اند – بیش از سه برابر همه کارکنان شرکتهای نفت که در رقابتهای 2012 هزینه کرده بودند. یک میلیون دلار از این هزینه کرد در راه فرماندار تگزاس، ریک پری، انجام شد که در ماه سپتامبر خود را از میدان رقابت ها کنار کشید. 

مدیران ارشد در این راه تنها نبودند. برخی خانواده ها نیز که درآمدشان از صنعت نفت است هدیه های بزرگی داده اند، همچون برادران ویلکس از تگزاس، که 15 میلیون دلار به کروز کمک کرده اند. 

بزرگترین هدیه های مدیران نفتی به نامزدهای کنونی از دست رئیسان شرکتهای کیندر مورگان و چیف اویل اند گس بوده که هرکدام بیش از 1 میلیون دلار به بوش کمک کرده اند. روبیو نیز 38 هزار دلار از مدیران ارشد دوون انرژی، ای جی ال، و اتموس دریافت کرده است. کروز از مدیران عامل شرکتهای انرژی پولی دریافت نکرده است. 

هدیه های کارکنان شرکتهای نفتی که مدیر نیستند از قرار به نفع هیلاری کلینتون، امید دموکراتها، بوده که بیش از 110 هزار دلار دریافت کرده است. پس از او کروز است که نزدیک به 105 هزار دلار دریافت کرده است.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار