مارکو روبیو: آمریکا بزودی با بحران بدهی روبرو خواهد شد

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش بینی کرد بزودی بحران بدهی گریبان این کشور را خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون سی ان ان مارکو روبیو، یکی از داوطلبان جمهوری‌خواه آمریکا، درگفتگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد آمریکا بزودی با بحران بدهی روبرو خواهد شد.

روبیو درباره مهاجرت گفت: اوباما به هیچ ‌وجه در جایگاهی قرار ندارد که بخواهد درباره مهاجرت صحبت کند وی افزود :حزب دموکرات مدت دو سال بر هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا و همچنین بر کاخ سفید مسلط بوده است، اما در طول این مدت، هیچ کاری درباره مهاجرت انجام نداد.

روبیو کوبا را کشوری دیکتاتوریِ ،کمونیستی و  ضد آمریکایی خواند و افزود: کوبا دارای یک رژیم سرکوبگر است و هیچ انتخابات یا گزینه‌ای برای مردم کوبا وجود ندارد. وی گفت دولت کوبا به صدها فراری از دستگاه قضایی آمریکا، پناه داده است.

بسیاری از افرادی که از سامانه بیمه‌ی دولتی آمریکا کلاهبرداری کرده و در حقیقت پول مردم آمریکا را دزدیده‌اند، اکنون در کوبا زندگی می‌کنند. این افراد از کوبا به آمریکا می‌آیند، کلاهبرداری‌های خود را انجام می‌دهند و سرانجام به کوبا بازمی‌گردند.

وی افزود: اقتصاد آمریکا از لحاظ فناوری، پویایی کافی ندارد، زیرا در جهانِ امروز، هر پنج سال یک بار، انقلاب صنعتی رخ می‌دهد.  اگر اقتصاد آمریکا پویاییِ اقتصادی و علمی نداشته باشد، در کمتر از پنج سالِ دیگر، از سایر کشورهای پیشرفته در همان زمینه، عقب خواهد افتاد. آنگاه بسیاری از کسانی که در آن صنعت مشغول به‌کار بودند، به دنبال حذف فرصت‌های شغلی، ناگهان بیکار می شوند.

روبیو گفت: هم‌اکنون بدهی دولت آمریکا بالغ بر 19 تریلیون دلار است و اگر ما به سرعت وارد عمل نشویم و با این روندِ ویرانگر مقابله نکنیم، بزودی بحران بدهی، گریبانگیر آمریکا خواهد شد.

وی تأکید کرد در کمتر از پنج سالِ آتی، 83 درصد از بودجه‌ی دولت فدرال آمریکا توسط برنامه‌های بیمه خدمات درمانی برای اقشار کم درآمد، بیمه خدمات درمانی برای سالمندان، سامانه خدمات رفاهی برای اقشار آسیب پذیر و همچنین بهره‌ی بانکی که دولت آمریکا باید بابت بدهی‌هایش بپردازد، مصرف خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار