دلیل اینکه سرنوشت بودجه مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، نبود یک سازمان مشخص برای رصد کردن مراکز فرهنگی است.

کامران پارسی‌نژاد نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اتفاقات ادبی در یک سال اخیر گفت: امسال بخش عمده‌ای از حوزه کتاب با کمبود بودجه به خصوص در حوزه نشر مواجه است. اکثر مراکزی که در این زمینه فعال هستند، چه دولتی و چه غیردولتی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. این مساله باید مورد بررسی قرار بگیرد؛ زیرا یکی از مشکلات ما مورد ارزیابی قرار نگرفتن مراکز فرهنگی است. هیچ سازمانی مورد رصد و ارزیابی قرار نمی‌گیرد و سرنوشت بودجه برای نهادهای فرهنگی نامعلوم است.

پارسی‌نژاد عنوان کرد: دلیل اینکه سرنوشت بودجه مورد بررسی قرار نمی‌گیرد، نبود یک سازمان یا یک نهاد مشخص برای رصد کردن مراکز فرهنگی است. به خصوص در بخش کتاب که مهمترین مساله در زمینه فرهنگی است.

وی ادامه داد: ما از سمت نهادهای دولتی یک جریان عقیم را داریم که تا کنون هیچ گونه فعالیتی در این زمینه نداشته‌اند. حتی این مساله گریبان‌گیر بخش‌های خصوصی هم شده است. طوری که ناشران برای معرفی برند خود از نویسندگان جهت چاپ کتاب‌شان پول می‌گیرند. در حالی که گرفتن هزینه هنگفت و در قبال آن چاپ یک کتاب ضعیف، به ادبیات آسیب جدی می‌زند.

این نویسنده در پایان گفت: در مجموع طی یک سال اخیر آثار چشمگیر و قابل توجهی نداشته‌ایم. در حالی که امروز جاذبه‌های زیادی از جمله اینترنت می‌تواند باعث قدرتمندتر شدن ادبیات نسبت به گذشته باشد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار