آمریکا قصد دارد تعدادی از اشخاص و شرکت‌های چینی و روس را به اتهام انجام حملات سایبری علیه اهداف تجاری این کشور تحریم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند واشینگتن در حال بررسی تصمیماتی درباره وضع تحریم علیه تعدادی از اشخاص و شرکت‌های چینی و روس است. آن‌ها دلیل این تصمیم را حملات سایبری این دو کشور به اهداف تجاری آمریکا اعلام کردند.

این مقامات همچنین اعلام کردند هنوز در این خصوص تصمیم قطعی اتخاذ نشده و بعید  است تا پیش از سفر ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 9 مهر) شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، به آمریکا در این زمینه اقدامی صورت بگیرد. آن‌ها دلیل این مسئله را تیره شدن روابط دو کشور هنگام سفر رئیس‌جمهور چین بیان کردند.

واشینگتن پست پیش از این به نقل از اوباما اعلام کرده بود کاخ سفید قصد دارد در چند هفته آینده تحریم‌هایی علیه چین وضع کند؛ اما در مطلب واشینگتن پست نامی از روسیه برده نشد.

در ماه‌های اخیر دولت آمریکا هدف چندین حمله سایبری قرار گرفته است. در یکی از این حملات به دفتر مدیریت کارکنان کاخ سفید، اطلاعات شخصی عده زیادی از کارمندان دولت به دست هکرها افتاد. مقامات پکن هرگونه اتهامی را در این خصوص رد کرده‌ و اعلام کردند چین خود قربانی این حملات است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار